Avatar billede miss-g Seniormester
08. april 2018 - 21:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvilke ord indtaster brugere i søgefelt?

Jeg har en online ordbog og tænker, at jeg kan opsnappe ord, som ikke er i ordbogen, og som brugere søger (ved at søge på siden i input felt).

Er det en opgave for PHP eller noget helt andet?

En tabel i databasen, hvor søgeord ryger i (insert) ?? Tænker bare, at den kan jo vokse voldsomt, mindre voldsomt, hvis den kun gemmer ord, som IKKE er i ordbogen...
Avatar billede Slater Ekspert
08. april 2018 - 22:08 #1
Ja, det ville være en opgave for f.eks. PHP.

Jeg forstår dog ikke helt formålet. En ordbog der indeholder alle ord folk indtaster i et søgefelt er vel ikke nogen ordbog, eftersom folk staver forkert eller søger på navne osv. Skal det bare være en liste over alt folk indtaster?

Naturligvis ville du kun indsætte hvad der ikke findes i forvejen, andet giver jo ingen mening; men det løses jo meget let ved at sætte et UNIQUE index på ord-kolonnen i databasen, og bruge INSERT IGNORE.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
09. april 2018 - 05:48 #2
nogle løse tanker,
1) lav en log tabel, og log kun de søge ord der ikke giver nogle resultat, så skal du selv rydde op i log tabellen. (her tager du initativet fra brugeren)

2) lav en knap til forslå ord, der sender ordet til dig på mail. (her tager brugeren initativet, hvilke jeg vil forslå)

du skal også have styr på om ordet er dansk/engelsk/tysk/svensk, så når brugeren skal forslå et ord skal der også angives hvilke sprog det er. (formoder det er sammen project som de sidste 3 uger)