14. april 2018 - 22:25 Der er 5 kommentarer

Hvad skal man opgradere/udskifte i sin pc hvis hukommelse og disken halter

Lige nu har jeg 8GB Single-Channel DDR3 803MHz og harddisk der hedder 931GB TOSHIBA DT01ACA100 ATA Device (SATA)

Hvad skal jeg opgradere ? Er det begge eller kan man sætte ssd i?
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2018 - 23:22 #1
#1 hvilken type ram bruger dit bundkort ? sæt 16gb i

du kan da godt sætte en ssd i, men så skal du klone dit C: over på den nye
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2018 - 23:54 #2
Det er næppe disken, med mindre du har fyldt den helt op.
Man kommer nu langt med 8GB ram, Se i joblisten hvad der bruger hukommelsen.
Hvilken Windows har du og er det 32 eller 64bit.
Avatar billede posten Ekspert
15. april 2018 - 01:38 #3
det ku også være en god ting at kigge på dit grafikkort
16. april 2018 - 20:39 #4
Hey tak for svar

4 x DDR3 DIMM sockets supporting up to 32 GB of system memory
Dual channel memory architecture
Support for 1600(O.C.)/1333/1066 MHz memory modules

Det her kunne jeg finde om min bundkort GA-78LMT-USB3 rev. 6 i forhold til ram

Vil gerne have en ssd i, vil det kunne hjælpe på disk forbruget?

Jeg har windows 10 64 bit
Avatar billede jernknægten Juniormester
25. april 2018 - 10:58 #5
Hej Jesper

Dine ram er ret gamle. - Så det er nok problemet, det kan godt være det er 8 GB men det er kun nogle meget dårlige DDR3 ram, problemet er at dit bundkort ikke understøtter DDR4 ram.

En lille SSD til styresystemet er også altid en god ide.

Hvis du fortæller mig hvad du har i din PC, hvad dit budget er og hvad PCen skal bruges til vil jeg gerne kigge lidt på det.