Avatar billede tgk12 Praktikant
15. maj 2018 - 18:17 Der er 3 kommentarer

Macbook Pro Retina Skærm (Ødelagt LCD-skærm eller bare knust glas?)

Hej Computerworld!

Jeg har ved et uheld kommet til at lave en lille revne nede ved venstre hjørne på min Macbook Pro 13 Retina skærm. Det har medført, at der er en kæmpe lodret grå streg på venstre side af skærmen. Da udskiftningen af komplet skærm koster rimelig mange penge (3500 - 4500), ville jeg lige sikre mig om det er LCD-skærmen, som er ødelagt, eller om det bare er glasset, som er knust (Hvis det er tilfældet, så sparer jeg rigtig mange penge).

Billeder af skærmen: https://imgur.com/a/OGQIv4B

Jeg ser frem til at høre fra jer.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2018 - 01:04 #1
det er en hel række celler som er grå, så det er skærmen der er skadet.
en skærm er indelt i en tabel, X*Y med kolonner af pixels..

det kan ikke betale sig at reparere..
Avatar billede puren Ekspert
16. maj 2018 - 15:19 #2
det er en ny LCD og glas... men tjek om din indbo forsikring ikke dækker dig
Avatar billede tgk12 Praktikant
27. maj 2018 - 14:15 #3
Er det muligt at udskifte kun LCD-skærmen uden at få udskiftet front glasset?