Avatar billede mortenref Novice
05. juni 2018 - 11:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er det som sløver min hjemmesides indlæsningshastighed?

Hej
Køre engang imellem min hjemmeside https://bankpartner.dk/ igennem Pingdoms website speed test.
Nu har jeg fået installeret et eller andet, som tager 913ms at loade.
Jeg har installeret Crazyegg for nylig. Er det som sløver min side?

Der er disse detajler fra Pingdom testen:
Response Headers:    200

Date:  Tue, 05 Jun 2018 09:15:49 GMTContent-Encodinggzip
Vary: Accept-Encoding
Last-Modified: Tue, 05 Jun 2018 09:13:17 GMT
Server:  AmazonS3
Transfer-Encoding: chunked
X-Cache: Miss from cloudfront
Content-Type: application/x-javascript
Via:  1.1 d086dd319f8111d3cb7888e5256420a1.cloudfront.net (CloudFront)
Cache-Control: no-cache
Connection: keep-alive
X-Amz-Cf-Id: eyxUjfHy3oFQbMM7akTBnY5B4vc3lt2Mz6IfyJZWScSYzvfVJLx3YQ==

Request Headers
Pragma: no-cache
Accept-Encoding: gzip, deflate, sdch
Host: dnn506yrbagrg.cloudfront.net
Accept-Language: en-US,en;q=0.8
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Geckoemailadresser omdannes automatisk til links) Chrome/39.0.2171.95 Safari/537.36
Accept: */*
Referer: https://bankpartner.dk/
Connection: keep-alive
Cache-Control: no-cache
Avatar billede ZeBa Ekspert
05. juni 2018 - 12:59 #1
Har lige været inde at kigge. Den er da lynhurtig
Avatar billede Slater Ekspert
05. juni 2018 - 14:34 #2
Den virker rimelig hurtig fordi den er simpel og ikke har så mange dependencies, men opretter har ret i at der er et problem. Forbindelsesstatistikken viser at den bruger 900-1000 ms på at vente på indhold fra serveren. Det er meget højt.

Hvorfor den gør det er dog sværere at svare på ud fra hvad vi ser. "Waiting" er den tid serveren bruger på at generere indholdet og begynde at sende det, og for at se hvad den tid går på, skal der profiles på serversiden, f.eks. med Cachegrind eller en PHP-debugger. Måske er serveren bare sløv?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
05. juni 2018 - 14:35 #3
Umiddelbart er der ikke store problemer med din hastighed, men et par ting du kan løse, er disse 2.:
1 - du har uploedet dette: https://bankpartner.dk/wp-content/uploads/BankPartner-Logo-retina1.jpg er ændret i HTML eller CSS fra 4000 x 686 til 2000 x 343. Ved at vise et skaleret billede kan der spares 43.8 KB (75% reduktion).
2 - Der er ikke slået komprimering til, for disse.: autoptimize_868aefc1460f00a749f0fc9ef4cec9a3.css kan der spares 758.8 KB (89% reduktion).
/autoptimize_8702a736eca5b18236be988bf4084fdc.css kan der spares 255.0 KB (87% reduktion).
/autoptimize_68f2af188000ec6b2852d6594492a953.js kan der spares 222.2 KB (67% reduktion).
/scripts/0075/9929.js?424499 kan der spares 78.1 KB (68% reduktion).
/jquery.js kan der spares 61.9 KB (65% reduktion).
https://bankpartner.dk/ kan der spares 25.8 KB (71% reduktion).

Sagt på en anden måde, - "autooptimize" er noget skrammel ;-)
Der ligger min. 1 mb og fylder unødvendigt .....
Avatar billede mortenref Novice
06. juni 2018 - 10:25 #4
Tak for svar alle 3.

Jeg tænker, jeg afinstallere Crazyegg på et tidspunkt og ser om det gør forskellen.

a3-Seo: Har du bedre løsninger end autoptimize?
Jeg kan ikke forstå at mit logo billede ikke er skaleret ned, jeg bruge imagify plugin til at optimere billeder.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
06. juni 2018 - 10:55 #5
Efter min mening, bør du tage disse optimerings plugins du har installeret og "skrotte dem" - incl. imagify.

Dit logo er skaleret, men det er sket ved brug af CSS eller HTML, så din side belastes stadigt af det fulde pixel indhold. Dit logo bør i dette tilfælde kun være 250x43 px, da det er den størrelse dit valgte tema viser det i.

Når du uploader billeder, så gør det i den størrelse du ønsker at bruge dem. Samt kør dem først igennem et "save for web" værktøj, der fjerner overflødige data og gemmer dit image i den korrekte størrelse (i dette tilfælde en .png fil i størrelsen 250x43px). Jeg selv benytter Photoshop.

Vedr. komprimering, har du 2 valg.
Det første er at benytte Yoast SEO plugin, der samtidigt giver dig andre SEO værktøjer, til bl.a. meta mv. her kan du tilgå din .htaccess fil.
Det andet er at gå direkte i din .httaccess fil og paste et stykke kode deri.

Yoast vil lette din adgang til denne fil ;-)

Har du brug for hjælp, så kontakt mig i pv eller direkte mail.
Avatar billede KHN Guru
07. juni 2018 - 15:44 #6
Her kan du analyser dit websted:
https://sonarwhal.com/scanner/

Scanner analyser:
Ydeevne - Tilgængelighed - interoperabilitet - PWA - Udvikling - Sikkerhed