Avatar billede MadsP007 Novice
12. juni 2018 - 15:43 Der er 9 kommentarer

Opslag i tabel, vis flere linjer

Jeg har et excel ark, hvor jeg i den første fane henter en stor mængde data ind. (ca. 3000 rækker)

Kolonne A = enheds nr.
Kolonne B = mængde
Kolonne C = sum

Jeg har så 35 faner for hver enheds nr. ( enhed 1, enhed 2, enhed 3, osv)

Jeg vil så gerne have at alle fanerne kun viser de linjer i tabellen som kun har den fanens enheds nr.

Fx:
forkortet tabel

Så skal fanen for enhed 1001 vise

Fanen for enhed 1002 skulle så vise

Håber det giver mening :)
Avatar billede MadsP007 Novice
12. juni 2018 - 15:47 #1
For hver enheds fane, så står enheds nr for den pågældende fane i B2
Avatar billede kim1a Ekspert
12. juni 2018 - 16:06 #2
Du kan bruge en pivot tabel og så bruge funktionen der udlæser til faner.

Vil du hellere have en vba?
Avatar billede MadsP007 Novice
12. juni 2018 - 16:09 #3
Det skal helst være en automatisk formel, da der er en makro som automatisk danner alle enheds fanerne om til en PDF fil. Så tænker vba er bedst, hvis der ikke er en normal excel formel som kan gøre det.
Avatar billede kim1a Ekspert
12. juni 2018 - 16:34 #4
Hvordan skabes fanerne normalt, er det også en makro? Eller ligger de der blot fra gang til gang?
Avatar billede MadsP007 Novice
12. juni 2018 - 16:38 #5
De er fast oprettet i arket
Avatar billede kim1a Ekspert
12. juni 2018 - 20:12 #6
Okay, så laver vi en vba som gennemløber dataarket linje for linje og kopierer den ud til korrekt fane. Kan du uploade et eksempel, eller skal vi lave en lidt generisk version som du selv tilretter?
Avatar billede kim1a Ekspert
12. juni 2018 - 20:13 #7
Skal dataarkets linjer forblive, eller skal de flyttes væk?
Avatar billede MadsP007 Novice
12. juni 2018 - 20:23 #8
Dataarkets linjer skal forblive.

Jeg har desværre ikke adgang til det pågældende ark fra denne computer, men kan godt lave et nyt ark som har den samme opsætning. Dog ved jeg ikke hvordan man uploade det her til?

Men ellers er en  generisk version okay som jeg selv tilpasser.
Avatar billede kim1a Ekspert
12. juni 2018 - 21:42 #9
Det kunne se sådan ud. Jeg har forudsat at navnet på de enkelte ark er 100 % identiske med det som står i kolonne A.

Sub copy_lines_to_sheet()

Dim intSidsteRaekke As Integer
Dim strType As String

intSidsteRaekke = Sheets("Data").Cells(1, 1).SpecialCells(xlLastCell).Row

For r = 2 To intSidsteRaekke
strType = Cells(r, 1).Value
Rows(r).EntireRow.Copy
Sheets(strType).Select
Cells(Sheets(strType).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 1, 1).Select
ActiveSheet.Paste
Sheets("Data").Select
Next r

End Sub