Avatar billede cht22 Professor
14. juni 2018 - 07:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Switch Cisco 2960 password reset

Jeg har fået en 48 port Gigabit + 4 port switch hvor der er adgangskode på, der er lavet konfiguration så det er ikke muligt at bruge switchen og knappen på fronten mangler (så den kan jeg desværre ikke bare trykke på).

Jeg har console kabel og kan godt se at den starter op når jeg bruger putty. Jeg vil gerne lave password reset eller bare reset af hele switchen, der er som sagt password på og jeg har forsøgt at bruger Ctrl + C og Ctrl + Break og sende Special Command og Special Command + Break.

Hvordan kan jeg komme til at bruge switchen?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. juni 2018 - 10:04 #1
Avatar billede cht22 Professor
14. juni 2018 - 10:36 #2
Ja. Har du set det igennem? Har du nogen forslag?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. juni 2018 - 10:55 #3
Guiden påstår jo, at switchen skal kunne resettes, så hvis der ikke er brug for hverken den nuværende opsætning eller password, ville jeg følge guiden.

Jeg er lidt spændt på udfaldet, da jeg har brugt en del tid på Cisco's 2900-serie gennem årene, men endnu aldrig haft brug for at nulstille en på den måde.
Avatar billede cht22 Professor
30. juni 2018 - 08:38 #4
Jeg har lige forsøgt med Windows XP og HyperTerminal, hvor jeg tidligere har prøvet med andre Cisco 2960 Switche, hvor ctrl + break virkede. Det virkede desværre ikke på denne switch, måske har dem der har brugt den deaktiveret muligheden.

I starten når den starter op står der nemlig:

Warning: The CLI will be deprecated soon
'enable secret 5 $1$Enhq$cdXt3xSzwyXFS7n2/VQth.'
Please move to 'enable secret <password>' CLI

Press RETURN to get started!

Der er nok ikke noget at gøre når kanppen på fronten er fjernet.