Avatar billede folj Forsker
02. juli 2018 - 13:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

excel-VBA: Problem med hændelses-prodeduren Workbook_BeforeClose

I min fil tester jeg om betingelser for at gemme og lukke filen er udført, og hvis ikke så vil jeg forhindre at filen lukker
Workbook_BeforeClose er en hændelses-procedure, og hvis betingelser ikke er opfyldt, så vil jeg gerne forhindre filen i at lukke.
Det gør min linje "Exit Sub" åbenbart  ikke

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)

If RawwareMsg <> "" Then
  MsgBox "Du kan ikke gemme og lukke nu." & vbNewLine & "Du skal lige: " & vbNewLine & RawwareMsg, vbCritical
  Exit Sub
End If

End Sub

Er det noget andet jeg gør forkert?
Avatar billede igoogle Forsker
02. juli 2018 - 14:13 #1
cancel = true

i stedet for

exit sub

skulle virke
Avatar billede folj Forsker
03. juli 2018 - 12:09 #2
@igoogle
Lige nøjagtigt. Jeg havde blot ikke forstået at det var det der blev styret af cancel.