Avatar billede MajaG Praktikant
05. juli 2018 - 18:40 Der er 6 kommentarer

2 routere tilsluttet én i bridgemode

Vi har en router fra Yousee som er installeret i bridgemode. Til den har vi tilsluttet to forskellige routere, som står i hver deres hus. Problemet er at vi har 50/10 forbindelse, og det sender den ene router også ud, men den anden sender kun 6/3. Er der nogen der kan hjælpe med hvad problemer kan være? Om det evt. er en indstilling vi har misset?
På forhånd tak.
Avatar billede INK Ekspert
05. juli 2018 - 20:53 #1
Formoder de er forbundet med kabel til hver sin lan port?

Hvilke kabler der brugt cat.5, cat.5e eller cat. 6 ?

Er der forskel på hastighed, hvis man bytter de to routere om?

Mærke og spec for de to routere?
Avatar billede MajaG Praktikant
05. juli 2018 - 22:03 #2
Hej ink

De er forbundet med hvert sit kabel.
Jeg ved desværre ikke hvilken type kabel det er, men hvis jeg bytter kabel ændre det ikke noget.

Til at starte med var det routeren i port 1 der var langsom. En netgear Nighthawk 4xs. Men nu, efter jeg har prøvet, at resette den til fabriksindstillinger er det routeren i port 2 der er langsom. Som er en gammel netgear router, som jeg desværre ikke navnet på.
Avatar billede INK Ekspert
05. juli 2018 - 22:33 #3
Hvordan måler du hastigheden på de to routere? Kabel eller wifi?

Den gamle Netgear-router er formentlig meget langsommere end din nye med ac.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2018 - 22:42 #4
den kør nok på samme kal som den ande
Avatar billede MajaG Praktikant
05. juli 2018 - 22:57 #5
ink:
Hej, det hele er kablet.
Jeg tænker at det er Yousee routeren der er problemet. I starten var det den nye router (X4S) der var langsom, men nu er det den gamle - efter jeg resatte X4S'en.

rasmus64745:
Hej
Hvis jeg forstår dig ret, så mener du, at det er en setting i Yousee routeren jeg skal ændre?
Avatar billede INK Ekspert
06. juli 2018 - 07:56 #6
Jeg tror det vil være helt tilfældigt hvilken router der virker. YouSee virker kun som bridge, og hvordan skal den fordele mellem to routere?
Jeg ville serieforbinde og så kun bruge én dhcp server i den første router, men det løser nok ikke dit problem. Måske kunne to faste ipadresser fra YouSee løse problemet? De to routere skulle så have hver sin eksterne ipadresse.
Jeg slutter nu, det ligger uden for min viden og erfaring.