Avatar billede Oscar.Skov Mester
06. juli 2018 - 14:52 Der er 1 løsning

Problem med mail

Hej
Mine forældre kontaktede mig forleden, fordi de havde et problem med deres computer. Det viste sig så, at de ikke kunne sende, men godt modtage mails, og der poppede heletiden en boks op på skærmen, hvor den skrev at der var problemer med den valgte server til udgående post.
Det skal siges, at der er to emailadresser der er koblet til den samme server, og det var kun den ene emailadresse det var galt med.

Det virker mærkeligt, men vi prøvede så at nulstille mailprogrammet på Mac, og tilføje emailadresserne igen. Det hjalp heller ikke, men så var det pludselig den anden emailadresse der virkede og så den anden der ikke virkede.

Det er en meget gammel version de har på deres Mac, så vi tænkte at vi hellere måtte updatere. For at kunne opdatere, skulle man intaste sit appleID. Der kunne de ikke huske deres adgangskode, så vi måtte blive nødt til at nulstille adgangskoden. I det forløb ville computeren have os til at skrive vores nye adgangskode efterfulgt af et nummer som vi fik på telefonen. Problemet var bare,  at der ikke var noget felt vi kunne skrive i...

Hvad gør vi?....

Vh
Oscar
Avatar billede sd8220 Seniormester
06. juli 2018 - 15:56 #1
Hvis dine forældre kører OS X 10.6 eller ældre, så kommer der ikke noget ekstra felt til den ekstra 2-faktor-kode.

Vejledningen er faktisk præcis; men alligevel forvirrende .)

De skal taste deres kode og trykke retur, så får de en 2-faktor-kode, og skal taste BÅDE den almindelige kode og direkte derefter i forlængelse deraf den modtagne to-faktor-kode.

God fornøjelse med det - OG være lige opmærksomme på, OM dine forældres maskine faktisk kan trække et nyere OS X.