Avatar billede Nisc Mester
11. juli 2018 - 11:24 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

cloning af M.2 disk

Jeg er ved at løbe tør for plads i min Yoga 900, og vil gerne vide hvordan jeg cloner M2 disken til en ny større.
Er der en hardwareløsning som f.eks Icybox docking  og disk cloner??  der kan håndtere M.2 drev?

Pft Nikolaj
Avatar billede Nisc Mester
11. juli 2018 - 15:11 #2
Tak for svar. Jeg er ikke sikker på a det er det rette  at bruge den kleine Icybox der henvises til.,  Det må gerne være en som kan håndtere begge drev på samme tid og overføre data one by one på samme måde som  de gængse clone og docking stationer gør det. uden at der er nogen computer indblandet. Jeg løb engang ind i noget som muligvis kan det jeg efterlyser.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. juli 2018 - 15:43 #3
Det må du jo så gøre som du vil!
Jeg har kørt Dette Klonings værktøj på utallige PC'er  Og har aldrig.
Været ude for at det ikke blev en 1-1 Klon.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2018 - 17:17 #4
Avatar billede Nisc Mester
11. juli 2018 - 17:27 #5
Tak for svar prøver ekspertløsningerne. tak
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2018 - 17:33 #6
Velbekomme. Held og lykke med kloning
Avatar billede Nisc Mester
05. september 2018 - 16:20 #7
Det er snart længe siden, men jeg har stadig ikke kunnet clone mine diske med de tools jeg har haft til rådighed. Renkforce  fra Conrad elektronik passede slet ikke sammen me min 1 tb Samsung 961 m.2 disk. Dt gik heller ikke med Transcend SSD enclosure kit CM 80S . Stikkene passede, men der var intet medie sag min diskhåndtering. byttede kittet til et nyt. Desværre samme historie. Fik drev bogstav i windows og oplysning om at sætte et medie i. Min 1tb Samsung disk virker i computere når det sættes i der. Både den bærbare og også i den stationære.. Noget siger mig at drevet er ok, men at værktøjerne er fejlbehæftede. Hvad gør jeg så nu??
det super gode råd vil blive påskønnet