Avatar billede Felixnielsen Novice
11. juli 2018 - 15:37 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Icotera I5800

Hej

Jeg har rodet med at få lavet portforward på min nye router fra Eniig, en Icotera I5800.
Jeg havde sat portforward op før på min gamle router, og har privat forbindelse igennem Eniig, Har prøvet en masse forskellige kombinationer på routeren men intet synes at vil åbne nogle porte. Eniig tech support kan/vil ikke hjælpe. Icotera som har lavet routeren kan ikke hjælpe med opsætning af den. De siger Eniig skal hjælpe.. så nu sidder jeg fast.

Der må være noget jeg gør forkert et eller andet sted
Har prøvet at følge denne guide https://portforward.com/icotera/i5800/
eftersom det var den bedste jeg kunne finde. dog uden held.

Har prøvet at slå UPnP til og fra, det giver heller intet

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2018 - 21:55 #1
hvad er det præcis du ikke kan finde ud af ?
det er i en menu for sig selv, og er ligetil, da man blot skal indtaste nummeret på de enheder der skal forwardes.

hvilke porte skal du forwarde ?
Avatar billede Felixnielsen Novice
11. juli 2018 - 22:23 #2
https://imgur.com/9uGGfRl

Den burde være lige til ja, men når jeg tester med online tester, og test program på computeren så siger den de er lukkede
Avatar billede Felixnielsen Novice
11. juli 2018 - 22:29 #3
Se billedet i sidste post for ar se porte og hvordan det står pt.

Jeg har sat Ip adresserne til at være statiske på mine enheder, og routeren til at reservere dem til de individuelle enhedder. Har prøvet at portforward lidt af hvert, også på forskellige enhedder, men intet virker
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2018 - 22:35 #4
jeg tror du måske lige skal åbne portene i windows firewall også
Avatar billede Felixnielsen Novice
11. juli 2018 - 22:57 #5
Lige prøvet at gøre det på min main computer, uden held.
På min bærbare har jeg prøvet ved at deactivere firewall.. også uden held
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. juli 2018 - 23:37 #6
Nu er du sikker på at du har statisk IP# så du undgår at blive CGNAT'ed?
Avatar billede Felixnielsen Novice
12. juli 2018 - 00:08 #7
Ved ikke hvad CGNAT er, men efter jeg satte statisk ip på computeren og ikke kun på routeren kan jeg nu se porte der åbner :D

Tusind tak for hjælpen
Avatar billede Felixnielsen Novice
17. august 2018 - 00:46 #8
Så der er gået noget tid, og jeg troede at problemet var løst da mit port tjekker program sagde at de var åbne. Men det var desvære ikke helt sandt.

Lige nu som landet lægger er portene forwarded på Routern, og i Windows firewall, har set flere guids på det for at være sikker på det var rigtigt. jeg køre med Statisk ip på computeren som også er reserveret på routeren. hvilket var nok til at snyde min port tjekker program. Men spil som For Honor og Warframe siger stadig jeg har Strict NAT, og det skaber en del problemer.

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede Felixnielsen Novice
17. august 2018 - 01:03 #9
Har lige prøvet at deaktivere Windows Firewall helt, genstarte computeren, og prøve at åbne warframe igen, fortæller stadig der er strict NAT. så Firewallen er udelukket
Avatar billede Kasper Praktikant
19. august 2018 - 13:15 #10
Hej Felix. Jeg er ny her på cw.  Vil du prøve at skrive til mig over Facebook på messenger og forklare dit problem igen? Jeg har lige haft problemer med opsætning af ports mm i forbindelse med jeg fik fiber og samme router i5800. Men jeg har løst mit. Så jeg vil gerne prøve at hjælpe. Kasper Noer
Avatar billede Felixnielsen Novice
20. august 2018 - 23:42 #11
Har forsøgt at skrive til dig kasper, håber du snart svare
Avatar billede Felixnielsen Novice
23. august 2018 - 01:49 #12
Såå.. efter en masse roden, kiggen på mange forums og en masse tid på teamviewer med en anden er konklutionen at Eniig/Waoo ikke tillader UPnP på deres Icotera I5800 router. Så nu har jeg bestilt en ny router og får Waoo til at sætte routeren i brigde mode, fordi det tillader de heller ikke man selv gør.
Avatar billede Felixnielsen Novice
23. august 2018 - 06:27 #13
Nu har jeg brugt over 40 timer på at prøve at få den til at virke, jeg har ikke kunnet finde nogen måde at få den til at åbne på og det er efter de utallige timer jeg har brugt på at lave portforwardinger før i tiden.

Til gengæld har mange andre har/haft samme problem og svaret lagde allerede i et forum fra 2016. Hvor de konkluderede at Icotera I5800's UPnP er fuld af fejl og er man uheldig så er brigdemode den eneste løsning.
Avatar billede Felixnielsen Novice
23. august 2018 - 16:04 #14
I dag fik jeg sat den nye router til, kontaktede Eniig/waoo og de satte deres router i brigde mode. Nu køre alt som det skal
Avatar billede KrisH Praktikant
15. juni 2020 - 11:02 #15
Hej Felix.

Det er godt nok en gammel tråd, men kan jeg spørge hvilken router du købte? Sidder med samme problem som du havde.
Avatar billede Felixnielsen Novice
15. juni 2020 - 17:08 #16
Jeg købte en TP-Link Archer C7 router. Har ikke haft nogen problemer siden jeg satte den til og ringede til Waoo/Eniig og sagde de skulle sætte deres router i brigde mode (ingen firewall eller lig) siden da har TP-Link'en klaret jobbet uden nogen klager.