Avatar billede 2hans Juniormester
12. juli 2018 - 21:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

kompliceret beregning af overtid

Jeg har brug for en beregning, hvor timer mellem indstemplet tid og udstemplet tid beregnes, men nu bliver det kompliceret:
Samtlige timer skal tælles op. Hvis der er timer ud over 8,0 skal de tælles som overtimer, det kan fint gøres med min og maks. MEN timer der ligger mellem 0,00 og 6,00 skal fratrækkes, inden overtimer gøres op.
Lidt tricky, et eksempel:

Mødetid klokken 1:00
Gå hjemtid klokken 10:00
I alt timer: 9:00.
Der beregnes overtid: 1 time
Da tiden mellem 0,00 og 6,00 ikke skal medtages ved beregning af overtid skal resultatet være 0 timer.
Håber det er forståeligt. (det skyldes, at der anvendes en anden sats for samtlige timer der ligger mellem 0,00 og 6,00.
Mon ikke en af excellhajerne her kunne give et godt hint til løsning af den drilske sag.
Mange hilsner
Hans
Avatar billede Nikolaj Forsker
13. juli 2018 - 07:17 #1
Hvis det kun er på løsningen af de tidlige timer kunne det se således ud:

Mødetid kl 0100 i A1
Gå hjem kl 1000 i B1
Tidlig møde før 0600 i C1

=HVIS(A1<C1;C1-A1;0)
Avatar billede 2hans Juniormester
13. juli 2018 - 10:38 #2
Tusind tak for hintet :-)