Avatar billede petert Forsker
13. juli 2018 - 10:37 Der er 7 kommentarer

Drupal Fjerne skadelig filer.

Hej
Jeg har et mindre website der er lavet i Drupal.
Der er kommet ondsindet filer evt. maleware på siden og Hostings firmaet har deaktiveret filerne i databasen ( ved at give disse andre filnavne)

Er der nogle der ved hvordan man kan rense disse filer og få siden op at køre igen.
mvh
PeterT
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juli 2018 - 11:48 #1
man kan slette alt og indlæse en frisk version - og så koble databasen med ens sider på igen. Din udbyder har sikkert en support-afdeling, der kan hjælpe med det.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
13. juli 2018 - 12:05 #2
Man kunne også "skrotte" Drupal versionen af hjemmesiden ved samme lejlighed. Du beskriver den som "en mindre hjemmeside", så tag dog fat i fremtiden og gør det rigtigt, en gang for alle.

Få en ny WordPress løsning .... Tænk på, at der er andre ting der kommer efter reperationen af den nuværende og, at dette følger med i en ny WP version af din hjemmeside.:
GDPR
HTTPS://
AMP (ikke nødvendigvis vigtigt), men hvorfor ikke?
Mobilvenlighed i almen forstand
etc. etc.

Hvis din side er, som du beskriver "et mindre website", så taler vi om 3 - 6.000 DKK.

Tag dog springet og gør det rigtigt, første gang ....
Avatar billede petert Forsker
13. juli 2018 - 13:29 #3
Vedr. sv. Claes57
Problemet er at en backup er gået tabt, så vi har kun de filer der ligger i databasen hos Gigahost firmaet. Derfor kom tanker på om man kunne rense disse.

Vedr. A3-seo
Det har også været vor tanke men vi vil godt kunne se/ genanvende ting fra det nuværende site.( sider med tekst og foto)

Har i ud fra dette en ide til hvad jeg kan prøve for at få siden op at køre igen.?

MVH

Petert
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
13. juli 2018 - 13:58 #4
Jep

Du kontakter Gigahost og beder dem om, at installere backup fra dagen før, det skete.

Kontakt deres support, de har den omtalte backup ....
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
13. juli 2018 - 14:02 #5
Vedr. genetablering i et WP miljø. Vil mit ovenstående estimat også indbefatte overførsel af indhold og billeder til en ny WP løsning ...
Avatar billede petert Forsker
13. juli 2018 - 14:58 #6
Hej a3-seo.dk

nu er jeg ikke velbevandret i Wordpres / Drupal
men hvad er AMP ?

mvh
Petert
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
14. juli 2018 - 10:23 #7
Accelererede Mobile Pages (AMP) https://a3-seo.dk/wordpress-og-amp-sider/

Som jeg skrev er det ikke nødvendigvis vigtigt, men laves der nye sider, bør det være implementeret fra starten ..