Avatar billede g91 Juniormester
17. juli 2018 - 21:31 Der er 4 kommentarer

4G Router "falder ud"

Jeg har i et par uger oplevet, at signalet til min SIMkort-router TP-LINK Archer MR200 forsvinder eller tabes i løbet af natten, og at jeg så skal resette routeren for igen at få signal.
Jeg bor med frit udsyn til mobilmasten ca. 3 km væk. Telmore/TDC-netværk.
Ud over irritationen med ofte at få beskeden "Ingen kontakt til netværket" så betyder det også, at nogle WiFi-sensorer, som ellers kører ½ -1 år på et sæt batterier, de drænes i løbet af natten ved i timevis forgæves at forsøge at logge på min router.
Det skal siges, at routeren har kørt problemfrit i flere år, og intet er flyttet eller ændret i øvrigt. Jeg har aldrig oplevet udfald tidligere.
Er der et bud på årsagen ?
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2018 - 07:38 #1
Hvis dine sensorer prøver forgæves at logge sig på din router, så er det routeren der er ved at stå af - så det bør ikke have noget at gøre med telmore/TDC
Avatar billede Mikael Ekspert
18. juli 2018 - 08:19 #2
Bruger selv Telmore/TDC 4 G.. Og ja.. Oplever det samme i perioder.. Nogen perioder er det stabilt i mange dage i træk.. Lige pt. falder det ud flere gange dagligt, og routeren skal genstartes.

Jeg kender ikke årsagen.. Men har registeret at visse 4G routere er langt mindre følsomme end andre. ???
Avatar billede Mikael Ekspert
18. juli 2018 - 08:30 #3
Kan tilføje til mit svar #2.. Anvender lige pt. også en 3/4G TP router. Og har eksterne 3/4G antenner på den.
Jeg kan se, at du har en anden tråd vedr. antenne.
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1024413

Kan så oplyse, at mine eksterne antenner på den TP router absolut ikke ændre på udfald.. Kun lidt forbedret signal. ( Når routeren altså ikke er nede ) ;)
Avatar billede puren Ekspert
18. juli 2018 - 12:38 #4
mit bud er også at din router er ved at stå af... treorien kan jo af prøves ved at låne en anden 4g router