Avatar billede g91 Juniormester
17. juli 2018 - 21:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Noget om antenner til 4G router

Er der en venlig sjæl (eller flere) der kan fortælle lidt om tilslutning af ekstern modtagerantenne til en "Simkort-router) TP-LINK ArcherMR200.
Routeren er jo født med 2 små antenner monteret på bagsiden.
Hvis man ønsker at opsætte en udendørs, gerne retningsbestemt antenne, hvad skal man så købe ? Og hvad antenne er til modtagelse af 4G signal og hvad er WiFi-antenne (både 2,4 Ghz og 5 Ghz)  ? Vandret eller lodret polarisering ? Det fremgår ikke af nogen data.
I øvrigt så forekommer det mig, at søgning på 4G-antenne fortrinsvis finder sådan noget byggemarkeds-halløj.
Et par gode råd mogtages gerne, og ikke mindst lidt teknisk forklaring om antennespørgsmålene
Avatar billede INK Ekspert
17. juli 2018 - 22:55 #1
På denne side kan du se en beskrivelse af din router. De to eksterne antenner er for 4G til modtagelse af signal fra mobilnetværk.

https://www.avxperten.dk/4g-router/4g-router-til-sim-kort-tp-link-eksterne-antenner.asp?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

WiFi antennerne er interne.

Du kan skrue de eksterne antenner af og til slutte en antenne monteret højt.

Her er link til antenner
https://www.avxperten.dk/4g-antenne/
Avatar billede g91 Juniormester
18. juli 2018 - 06:34 #2
Det var nyttig information ink.
Så må det jo komme an på en test, hvilken af de to antenner der skal polariseres vandret og hvilken der skal være lodret. Sjovt nok, så ser det ud til at mastebeslag på yagi-antennerne kun er til lodret montage ?
Avatar billede INK Ekspert
18. juli 2018 - 07:54 #3
Kontakt avexperten, de kender nok svaret.

Tror ikke det er vigtigt med vandret eller lodret ? Min mobiltelefon er ligeglad om jeg vender den 90 grader. Monter som angivet af producent. Vigtigere er det nok i indstillinger at anføre, der anvendes ekstern sntenne med forstærkning.