Avatar billede Krista Novice
27. juli 2018 - 21:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flytning af domæne

Hej :-)
Jeg har i 2017 købt mit eget .dk domæne og webhotel på unoeuro.
Jeg blev dog aldrig dus med opsætningen af hjemmesiden, hvorfor jeg i stedet er igang med at oprette en side på https://portfolio.adobe.com/

Da jeg er nybegynder indenfor opsætning af hjemmesider har jeg store problemer med at få flyttet mit domæne til den nye hjemmeside så jeg håber I kan hjælpe.

Jeg har slettet webhotellet, så det udelukkende er DNS, som administreres på Unoeuro. På denne side kan man indsætte DNS-konfiguration ud fra standardskabeloner, men her er portfolio ikke med på listen.
Jeg har i stedet tilføjet to nye DNS konfiguration (ét hostnavn med www foran og ét hostnavn uden www foran),  ip-adressen som jeg har fundet under indstillinger på den nye hjemmeside har jeg indtastet under værdi.

Når jeg logger ind på hostmaster og går ind under skift navneserver ved jeg som ikke hvilken navneserver jeg skal oplyse, da jeg ikke kan finde info om dette nogen steder. Når jeg i stedet indtaster den nye ipadresse skriver dk hostmaster følgende:

Det indtastede hostnavn er på et ugyldigt .dk domænenavne

Når jeg går under indstillinger og herefter domænenavn på den nye hjemmeside og indtaster mit domæne under Brugerdefineret domænenavn skriver den

Ups! Det ser ud til, at du har en ekstra IP-adresse konfigureret. Gå tilbage til dine domæneindstillinger og fjern alle A-poster, der ikke peger mod Adobe Portfolio. (Tjek din DNS-status her)

Når jeg tjekker DNS-status har jeg rigtigt nok to ipadresser, men jeg kan ikke umiddelbart få lov til at slette den gamle, der er tilknyttet til unoeuro.

Alt i alt føler jeg at jeg støder hovedet mod en mur og håber virkelig, at der er nogle af jer kloge hoveder herinde, der kan hjælpe.

På forhånd tusind tak
- Krista
Avatar billede KHN Guru
28. juli 2018 - 11:46 #2
Avatar billede komputerdk Mester
29. juli 2018 - 11:08 #3
Husk at der kan op til 72 timer før det slår igennem.

DNS er en slags telefonbog som forbinder navne (domæne) med ipnumre (serveren). Men når noget opdateres skal alle DNS servere opdaters. Inklusiv din egen PC (den har en lille midlertidig en).

Du kan tvinge en opdatering på egen PC på ved at starte (Windows tast +R) > CMD (tryk enter) > skriv dette i DOS prompte (det sorte vindue) ipconfig /flushdns

Hvis du har Windows, ved ikke lige ned Mac eller linux
Avatar billede Krista Novice
29. juli 2018 - 21:09 #4
Så virker det 😃
Det lader til, at det bare var tålmodighed, der manglede!
Tusinde tak for hjælpen 😊

Mvh. Krista