Avatar billede bb69 Seniormester
01. august 2018 - 10:12 Der er 21 kommentarer

gendanne filer fra papirkurven som er slettet

er der nogle effektive programmer som kan gendanne slettede filer fra papirkurven.
det behøver ikke være gratisprogrammer.
der er ikke tilføjet data på drevet efter filerne blev slettet
Avatar billede f-arn Guru
01. august 2018 - 10:16 #1
https://www.ccleaner.com/recuva/builds

Zip versionen køres fra et andet drev ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. august 2018 - 11:56 #2
ved ny pc - eller før noget tabes - så installér recuva. Så er den klar når og hvis.
Når noget skal hentes fra slettede filer er det vigtigt, at der ikke skrives mere på disken før redningen er gennemført. Det er lidt som en forsikring - den skal være på plads før der er brug for den.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2018 - 12:42 #3
Det kommer an på, hvordan de er slettet. Hvis der blot er brugt kommandoen "Slet" skulle det være muligt, blot åbne papirkurven, højreklik på slettede filer, og vælg gendan.  Det afhænger selvfølgelig af, at filerne ikke er overskrevet.
Avatar billede bb69 Seniormester
01. august 2018 - 14:28 #4
papirkurven er blevet tømt, men som jeg kan læse, er det kun informationer omkring hvor de lå på drevet der egentlig bliver slettet, indtil man tilføjer ny data som overskriver det slettede
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2018 - 16:25 #5
#4 Ja det er korrekt. Det er kun når filer bliver overskrevet af ny data de er tabt.
I nogle tilfælde er det bedste at sætte disken som slave i et andet system og redde den vej. På et kørende system gemmes der hele tiden indformationer på en disk, og så lidt kørsel med disken er det absolut at foretrække.
Personligt har jeg ikke personlige filer på systemdrevet, da jeg ved at man bare man surfer, så gemmes der informationer på disken. Og den gemmes på den ledige plads på c drevet typisk.
Avatar billede bb69 Seniormester
01. august 2018 - 17:08 #6
men det er den disk hvor operativsystemet ligger på
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2018 - 17:12 #7
#6 Jo men derfor kan man alligevel tilslutte den som disk 2 i en stationær på eller i en dock så der ikke bootes og skrives til disken unødigt :-)
Avatar billede bb69 Seniormester
01. august 2018 - 17:31 #8
hvordan gør man det, den har fundet en masse filer, billeder, men de kan ikke åbnes, kan man bruge et program tll at åbne dem med
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2018 - 17:53 #9
Du skal gendanne billederne med Recuva som farn og claes57 skriver.
Programmet skal bare ikke installeres på samme drev som der hvor billeder er slettet fra, da der jo så sker en overskrivning.
Avatar billede bb69 Seniormester
01. august 2018 - 17:55 #10
det har jeg gjort på et andet drev, men den kan ikke åbne nogle af de gendannede filer, er der et program jeg kan bruge til det
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2018 - 17:57 #11
Har du prøvet at højreklikke og vælge åbn med og vælge et program?
Hvilken filendelse har filerne? JPG?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2018 - 17:59 #12
Kan billedfremviser ikke åbne dem?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2018 - 18:01 #13
Har selv brugt både Gimp og IrfanView til billeder:
https://download.dk/programmer/multimedie/billed-behandling
Avatar billede bb69 Seniormester
01. august 2018 - 18:01 #14
jpeg
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2018 - 18:09 #15
Det er et almindeligt billedprogram der skal kunne åbne disse hvis de er intakte.
Avatar billede bb69 Seniormester
03. august 2018 - 18:35 #16
har fundet billeder der er slettet for mere end 5 år siden, mærkeligt at den ikke kan finde dem der blev slettet forleden dag.
den finder en masse som ikke kan åbnes med windows billedfremviser.

er der et andet program jeg kan bruge, evt. et der kan reparere ødelagte billeder
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2018 - 18:58 #17
hvis det ene program ikke kan gendanne, så kan andre heller ikke - der er rod i den del af harddisken, hvor dine billeder har stumper liggende, så de gendannes med mærkeligt indhold.
Avatar billede bb69 Seniormester
03. august 2018 - 21:57 #19
er i gang med at prøve photorec, men kan ikke hitte ud af hvor jeg skal gemme data henne.
kan ikke vælge destinationsdrev, der står noget med drev f: hvor programmet ligger
altså ikke på det drev de slettede ting lå
Avatar billede f-arn Guru
06. august 2018 - 05:19 #20
Avatar billede bb69 Seniormester
15. april 2020 - 07:54 #21
der er siden jeg oprettede spørgsmålet sket en del, kan ikke huske hvad jeg prøvede eller om det virkede, så lidt svært at vælge om i havde en løsning på dette