Avatar billede Bih Praktikant
03. august 2018 - 12:24 Der er 15 kommentarer

Lydenhed ikke tilsluttet

Hej

Min lyd virker ikke og jeg kan ikke tilslutte den . Jeg har kørt fejlfinding, opdateret driver og jeg har været inde at kigge at enheden virker korrekt- den er bare ikke tilsluttet - siger den.  Går udfra at det er enheden Realtek High Definition audio , jeg skal bruge. Der er ingen fane med udvidelser i egenskaber. Jeg kan dog ikke finde standard for lydenheder. Er der hjælp at hente? Første post :) Vh Troels
Avatar billede puren Ekspert
03. august 2018 - 12:42 #1
hvad er det for en windows du bruger???
hvad er det for en lydheden det on-bord lydkort???
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2018 - 12:57 #2
Prøv Kontrolpanelet/Lyd. Højreklik og marker "Vis deaktiverede enheder" så kan du se hvad der kører, eller ikke kører.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2018 - 12:59 #3
PS. Windowstasten+X  Enhedshåndtering. Højreklik for oven "Se efter hardware ændringer"
Avatar billede Bih Praktikant
03. august 2018 - 15:01 #4
@puren : Det er windows 10 , det andet spørgsmål forstår jeg ikke

@valby1: Jeg kan godt følge begge dine anvisninger, men der kommer ikke noget frem. ikonet med lydenheden er fremme: Den viser lydenheden er afbrudt. Hvordan tilslutter jeg den ?

Der sker ikke noget når jeg vælger søg efter hardwareændringer

Tak for svar @begge
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2018 - 15:10 #5
Har du prøvet, at højreklikke på den enhed du vil bruge, og trykke på "Aktiver" ?
Avatar billede Bih Praktikant
03. august 2018 - 15:22 #6
ja
Avatar billede poko1 Ekspert
03. august 2018 - 16:35 #7
Som i  #3 tryk Windowstasten+X  Vælg Enhedshåndtering.
https://ibb.co/ite0Ve
Avatar billede poko1 Ekspert
03. august 2018 - 16:50 #8
Kør lydtest
https://ibb.co/i8voiz
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2018 - 07:40 #9
Er det bærbar pc eller stationær der er problem med?
Er det en stationær kan man jo altid sætte et andet lydkort i en pci port.
Er det en bærbar så er man ude i noget usb kort med løse højttalere hvilket er lidt bøvlet på en bærbar pc.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2018 - 08:59 #10
Hvis der under Kontrolpanel/Lyd er andre enheder aktiveret, så prøv at deaktivere dem. Mit lydkort ser sådan ud. Det er aktivt og  søjlen til højre kører med grøn farve under test. https://pic2url.dk/Lyydjpg
Avatar billede Bih Praktikant
06. august 2018 - 08:55 #11
Tak for jeres svar. Det er en stationær arbejds pc. Får set på det igen snart.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. august 2018 - 09:14 #12
Hvis det er lyden til HDMI som ikke virker skal der skal måske sættes er spdif kabel fra bundkort til dit grafikkort det er som regel et tyndt kabel med et lille hvidt stik
Avatar billede Bih Praktikant
10. august 2018 - 09:44 #13
Min ser sådan eher ud: https://ibb.co/eAFkRU

Betyder det at lydkort er defekt ?
Avatar billede poko1 Ekspert
10. august 2018 - 10:45 #14
Nej det betyder at det ikke er Aktivt Eller at driveren ikke er aktiv!
Du skriver Realtek Lydkort Du skal måske in på deres Hjemmeside og hente Driveren
Jeg har lige skimmet tråden og så vidt jeg kan se har du ikke fortalt hvilken PC det drejer sig om? Hvis du havde givet disse oplysninger fra start havde du måske allerede kørt! Selv En stationær Pc Har et navn på Bundkortet
Avatar billede Bih Praktikant
10. august 2018 - 14:55 #15
Realtek lydkortet virker med headset. Så går den aktiv. Har indset at jeg er lidt clueless men det må jo være et setting eller driverissue. Jeg afffinder mig med headset løsningen og lukker tråden for nu. Tak igen.