04. august 2018 - 19:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Konto er deaktiveret og mere... WINDOWS

Hejsa.
Her for en uges tid siden virkede min pc helt fint, til det ene øjeblik hvor den gik i hak. Jeg genstartede den flere gange uden nogen form for success, jeg valgte derefter at nulstille den ved hjælp af indstillingerne i F11.
I slutningen af denne nulstilling frøs min pc igen, og var derfor nød til at slukke den. Derefter virkede computeren faktisk helt fint, jeg brugte den normalt på får en og slukkede den da jeg var færdig. Dagen efter tænder jeg min pc, og min tidligere profil med mit navn er væk, nu kan en administrator profil kun ses. Jeg prøver at logge ind men den siger " Din konto er deaktiveret, kontakt din systemadministrator"...
Herefter har jeg fulgt en masse guides vedrørende samme problem som mig, dog har jeg også det problem at jeg ikke kan åbne de indbyggede pc indstillinger ( Windows app'en for pc indstillinger ), i fejlsikret tilstand. Startsiden af appen Popper op og forsvinder igen. Og jeg kan slet ikke starte Windows normalt...

Lidt en lang besked, håber i kan forstå og hjælpe..

( Har prøvet at nulstille den igen, men den siger jeg skal indsætte en form for disk med Windows, har ikke sådan en da Windows jo var bygget ind i pc'en den dag jeg købte den)...
Avatar billede claes57 Ekspert
04. august 2018 - 19:53 #1
på en anden pc kan du tilgå https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 og der klikke på 'download værktøjet nu' - hav en usb-stick på minimum 8gb (uden data - den slettes) klar, og kør værktøjet. Det henter så en frisk win10 ned og laver usb'en til bootbar. På din pc kan du nu starte fra usb og vælge at reparere opsætningen.
Sandsynligvis er din 'user' defekt også - det er dine indstillnger i red-db - men data kan trækkes ud og gemmes.
04. august 2018 - 20:08 #2
Jeg vil få skaffet mig et USB stik og afprøve dette. Jeg takker for det hurtige svar og vender tilbage her, for at fortælle om det har virket eller ikke.
Tak igen
Avatar billede poko1 Ekspert
04. august 2018 - 20:10 #3
En anden mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/bCKfDz

Din Reparation er A-D-G-J. Held og Lykke.
Men det er altid en god ide t have et installations mede klar
04. august 2018 - 21:09 #4
Til claes57.
Hej igen, jeg fik hentet dit givent link ned på et USB Stick, jeg prøvede dermed efter at trykke på funktionen "brug en enhed - USB drive (UEFI)". Dog siger den " the selected boot device failed". Det virkede heller ikke da jeg startede den op i fejlsikret tilstand og prøvede at åbne det downloadet link der... ?

Til poko1,
Hejsa, jeg har også ļprøvet det du skrev men så snart jeg kommer til alle de forskellig3 funktioner er der ingen " Vend tilbage til et tidligere build funktion ". Og startrepartion ender med at sige at den ikke kan reparere min pc..
Avatar billede poko1 Ekspert
04. august 2018 - 21:23 #5
Noget kunne tyde på at der er en defekt på din Harddisk!
04. august 2018 - 21:34 #6
Åh nej... Ja det lyder ikke godt
04. august 2018 - 23:12 #7
Hej eksperter, tænkte jeg ville give en update.
Jeg er nu endelig kommet forbi "Din konto er deaktiveret. Kontakt din systemadministrator" og kan derfor starte Windows normalt, efter at have fulgt en Youtube video.

Dog er min pc meget meget langsom i den normale tilstand nu, og lader mig stort set ikke gøre noget noget. Så jeg tænker mit problem nu er at min harddisk er ved at stå af
...
Jeg takker for de hurtige svar og hjælpen.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. august 2018 - 06:15 #8
Flot!
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2018 - 07:24 #9
Da #5 jo formodentligt er løsningen på dit problem burde du markere dette indlæg som løsning, da andre der ser denne tråd vil have lettere for at bruge de forslag der er kommet i tråden
Selvom du har markeret dit eget indlæg som løsning kan du stadig nå at ændre det.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2018 - 07:44 #10
Backup til eksternt medie er første opgave.
Anden opgave er at oprette en ny bruger og logge ind på denne. Hvis hastighed her er ok, så overfør data fra gammel konto.