Avatar billede Pawel Novice
08. august 2018 - 22:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er I recovry men har glemt win10 password, husker pin.

Hej I gæve ITfolk

Havde et windows crash for et par dage siden.
Nu starter min stationære pc op I recoverymode men jeg har glemt mit password. Det er et password som er lokalt på den pc. Jeg kan huske pin men det vil den ikke acceptere.

Hvad kan jeg gøre?

Mange håbefulde hilsner
Story
Avatar billede claes57 Ekspert
09. august 2018 - 09:50 #1
fra en anden pc - gå ind på live.com (det er også microsoft) og ved login, så 'glemt kode' - og den sendes til din mail.
Avatar billede Pawel Novice
09. august 2018 - 19:47 #2
Da jeg lavede mit password valgte jeg at lave en local konto ikke forbundet til live.com :-/
Avatar billede claes57 Ekspert
09. august 2018 - 20:00 #3
opret en microsoft-konto, og brug den - når den er på plads, så hent data fra den anden bruger ved at overtage mapper der fra.
Avatar billede Pawel Novice
09. august 2018 - 23:09 #4
Styresystemet er crashet, can ikke skabe ny bruger da windows ikke er startet op. Det starter i recoverymode og ber om password i alle funktioner for recovery.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. august 2018 - 16:47 #5
røv at gå i Fejlsikret med netværk og opret en Microsoft Konto!
Du skal i Microsoft 10 starte Computeren op og når du ser den animerede Ring skal du holde Tænd/Slukknappen til den slukker gentag dette 3 gange Og Computeren starter med der gøres klar til reparation  Nu får du flere muligheder Prøv dem af eller vælge fejlsikret / Netværk.

https://ibb.co/fgQLBU
Avatar billede Pawel Novice
16. august 2018 - 22:45 #6
Poko, det virkede ikke da jeg skulle pruge password for at vælge fejlsikret / Netværk..

Jeg har løst det ved at købe et program der kunne resette mit password. Det virkede perfekt.

iSunshare Windows 10 Password Genius