Avatar billede Kim Roth Juniormester
09. august 2018 - 14:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

dato

Jeg vil gerne lave et kriterie hvor jeg kan se alle udløbsdatoer inden for de næste 3 måneder, har prøvet lidt med Date() men kan ikke rigtig få det til at virke, nogen ideer?
Avatar billede fdata Forsker
09. august 2018 - 14:49 #1
Noget i stil med:
SELECT DinTabel.* FROM DinTabel WHERE Udløbsdato < DateAdd("m",3,Date())
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
09. august 2018 - 18:48 #2
fdata har fat i det rigtige.
"inden for de næste 3 måneder" kan forstås på mange måder. Gælder det resten af denne måned også? Gælder det fra den næste første og tre måneder frem? Gælder det til og uden samme dato om tre måneder (fdatas løsning)?
Avatar billede Kim Roth Juniormester
10. august 2018 - 08:06 #3
Jeg har fået det løst, jeg var nok ikke helt nøjagtig med hvad jeg manglede, tak for svar
Avatar billede terry Ekspert
12. august 2018 - 09:48 #4
Maybe you could tell us how you solved your problem. Then accept one of the comments to mark question as solved ;-)
Avatar billede Kim Roth Juniormester
13. august 2018 - 13:42 #5
Jeg er som sagt helt ny i access, og vil gerne lave nogle tabeller hvor jeg skal have en relation imellem.
Den ene tabel skal indeholde medarbejder
Den anden skal indeholde de forskellige kurser som de har og vil deltage i.
Skal jeg have "medarbejder navne" i begge tabeller eller hvordan gør man.
Avatar billede fdata Forsker
13. august 2018 - 14:49 #6
Velkommen på eksperten ;O)
Du skal lige vide, at når du har stilet et spm og fået svar, bør du lukke tråden.
Hvis du - som nu - har flere spørgsmål, skal du oprette dem som separate spm.

Men (som en lille velkomstgave):
I de to tabeller skal du have et "nøglefelt" f.eks. et medarbejdernummer. Så lægger du medarbejderens navn i medarbejdertabellen og bruger medarbejdernummeret til at knytte de to tabeller sammen.
Avatar billede Kim Roth Juniormester
13. august 2018 - 15:07 #7
Super, det vil jeg gøre, hvordan lukker jeg tråden?
Avatar billede fdata Forsker
13. august 2018 - 15:39 #8
Se #4
(Du har gjort det)