Avatar billede Fie Praktikant
11. august 2018 - 21:25 Der er 10 kommentarer

Min harddisk er fuld, men jeg kan ikke slette noget

Hej,
Min harddisk på min macbook er fuld (jeg har 1GB tilbage), men når jeg forsøger at slette noget, popper der en besked op, om at min harddisk er for fuld til at jeg kan fortage handlingen. Jeg kan heller ikke åbne programmer (itunes og lign) for at slette noget, da den så siger, at der er opstået en ukendt fejl. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2018 - 22:39 #1
Hvis du har mulighed for det, så sæt harddisken til en anden computer, som kører Mac. Du kan sætte den til via USB, og slette eller flytte data til en anden HDD eller USB stick. Man bør altid have mindst 10% diskplads fri. Og hvis det er en SSD, bliver den hurtigere slidt, når den er for fuld.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2018 - 23:29 #2
Er godt nok ikke Mac bruger, men man burde vel i grunden kunne flytte filer med et live medie man booter på og flytter over på eksternt medie.
Man behøver ikke fysisk at fjerne disken.
Avatar billede INK Ekspert
12. august 2018 - 07:35 #3
Avatar billede posten Ekspert
12. august 2018 - 08:35 #4
du skriver jo intet om din disk måske det er lille disk (ssd 128) som hurtigt bliver fyldt op
Avatar billede INK Ekspert
12. august 2018 - 08:55 #5
Kan du åbne Safari og slette al historik?
Kan du i Finder slette små filer?

Du skal få hul på bylden ved successivt at skaffe mere plads.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2018 - 10:33 #6
#3 er FireWire specielt for Mac, eller findes det til andre systemer?
Avatar billede INK Ekspert
12. august 2018 - 10:38 #7
#6 Jeg mener det mest er Apple, der har brugt det på ældre maskiner. Men ifølge dette link er det en international standard, som alle kan bruge.
https://www.lifewire.com/what-is-firewire-2625918
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2018 - 10:55 #8
#7 Tak :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2018 - 11:45 #9
Firewire skulle også kunne bruges på Windows maskiner. Har dog aldrig selv brugt dette stik og derfor deaktiveret det.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2018 - 11:48 #10
Var der ikke nogle video kameraer der brugte dem. Mener jeg har set.