Avatar billede uvm Praktikant
14. august 2018 - 11:37 Der er 3 kommentarer

løs skærm på Asus zenbook ux32vd r3001

Hej.  Skærmen på min Asus Zenbook virker lidt løs.  I hvert fald vil skærmen ikke altid holde sig i den position, som jeg ønsker.  Er der nogen, der kender til dette problem og ved, hvad man skal gøre for at fikse det.  Har hørt, at der evt. er nogle skruer, man kan stramme, men kan ikke lige se disse skruer nogen steder.  Eller hvor kan man købe nye skruer ?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2018 - 12:59 #1
Måden at hængsler virker på er forskellig fra pc til pc.
Har set denne video her https://www.youtube.com/watch?v=EAP-NwyE4H4
hvor hængslet er i to dele hvor den ene del har udvidet sig og er blevet løst. I video vises at man klemmer den del der skal ind over den tap hvor hængslet glider på så den bliver stram igen.
Kan dog ikke være sikker på at din pc er på samme måde. Ser det ud på samme måde i din pc, og adgang til blæser er lige så nem som i video, vil jeg også  anbefale man renser blæser i samme arbejdsgang.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2018 - 13:14 #2
Ok. Fandt lige denne side her https://lab.whitequark.org/notes/2014-03-22/fixing-hinge-mount-on-asus-ux32vd/ hvor der beskrives at der er 3 skruer i hver beslag. Er skruerne løse vil skærmen kunne rokke mere end den normalt vil gøre. I video er gevind i aluminium ikke brugbar længere og han reparerer den ved at sætte gennemgående små bolte i. Under alle omstændigheder så skal den skilles af for at
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2018 - 13:15 #3
Under alle omstændigheder så skal den skilles af for at få den repareret.
Søgning på din pc https://www.google.com/search?q=+zenbook+ux32vd+screen+lose&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b