Avatar billede Mauer84 Praktikant
14. august 2018 - 15:46 Der er 4 kommentarer

scanne en browser side

Hej. håber der er nogen der kan hjælpe eller har en ide.

Jeg har en tunnelserver hvor der er tilsluttet en bunke enheder, via en vpn lignende kryptering. jeg kan så tilgå en browser for at tjekke om mac adresserne på disse enheder er tilgængelige for at se om de er online. da jeg ikke kender enhedernes ip adresse og de ikke er tilsluttet samme netværk kan jeg ikke pinge dem. dette er dog en meget langsommelig proces, så jeg tænker om det kunne være muligt at gøre dette automatisk på en eller anden måde så den selv kan scanne browser siden og tjekke om de kendte mac adresse er tilgængelige og hvis de ikke er genere en rapport eller mail eller andet.

håber det er forståeligt hvad jeg ønsker

hvis der er nogen andre ideer er jeg åben for det :-)
Avatar billede acore Ekspert
14. august 2018 - 17:36 #1
Ligger der noget jeg ikke kan gennemskue bag dit valg af kategori til dette spørgsmål? Skal du “bare” have det automatiseret eller hvad?
Avatar billede Mauer84 Praktikant
14. august 2018 - 17:39 #2
Ja det er for at automatisere det. så jeg ikke behøver sidde og tjekke de forskellige mac adresser hver dag.
Avatar billede acore Ekspert
14. august 2018 - 17:52 #3
Du kunne køre et php program med faste intervaller (via fx Cron). Det vil relativt enkelt kunne læse siden og lede de oplysninger frem, du skal bruge (selvfølgelig afhængigt af struktur på output) og så sende rapport eller præsentere rapport i browser. Kan også laves i C# eller andet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. august 2018 - 18:15 #4
Hvis du kan udlæse din arp-cache (arp -a) er det vel enkelt nok, blot at lade serveren ping'e IP# og vise resultatet?