Avatar billede starfighter55 Novice
15. august 2018 - 18:17 Der er 5 kommentarer

Raspberry pi 3.....ddclient

Hej...
Jeg har købt denne Raspberry pi 3.... Med det eneste formål at kunne opdatere min ip adresse fra DYNDNS så jeg altid kan gå gennem min router til mine kameraer...
Jeg har en konto hos dyndns.org, dynamisk ip, samt oprettet mit domæne..
Har installeret via terminal, raspberry kører linux.... Lige her er jeg ikke skarp... Men brugt tid på nettet og youtube....
Får den ddclient fint installeret, men den kører ikke helt rigtigt..
Kan raspberry køre den client, gør jeg noget galt.... ???
Under installation indtaster jeg brugernavn og pass...
Til sidst siger den forkert pass...... Jeg har indtastet rigtigt, gjort det flere gange, den siger samme fejl....???
Hvor ligger fejlen, kan rasb køre den ddclient eller overser jeg noget..????
Takker
MVH
Lasse
Avatar billede puren Ekspert
15. august 2018 - 18:32 #1
Ved ikke hvordan du gør det med dyndns.org men med dyndns.dk har jeg gjort det med cronjob
Avatar billede puren Ekspert
15. august 2018 - 18:33 #2
Skal poste mit cronjob når jeg kommer hjem
Avatar billede starfighter55 Novice
15. august 2018 - 18:41 #3
Hej Puren....
Jeg gør det præcis som jeg har beskrevet, problemet er at det ikke virker på min raspberry pi 3......
Eller jeg gør noget forkert.....
Hvis du har en løsning på det, så prøver jeg gerne af...???
Hvad er cronjob, ??? Så længe det omhandler raspberry pi 3... Så jeg frisk på nyt..
Takker...
MVH
Lasse h...
Avatar billede starfighter55 Novice
16. august 2018 - 16:16 #4
Her lige prøvet med DCKDNS, en fri service.... Også noget raspberrypi understøtter.... Det virker heller, får kontant fejl..
Først port ssh 22 ikke åbent.... Den fandt jeg ud af..
Men det fortsætter med at jeg kan ikke få det til køre på min raspberry..
Er der ingen som har siddet med samme problem med raspberry pi 3..???????
Har kørt koder og linux linier.... Er selv så meget windows bruger med exe filer og iconer....Ha ha...
Det her er min store svaghed, men skide interessant....
Vil så gerna ha den service op at køre så jeg kan tilgå mine kameraer på www....
mvh
Lasse H
Avatar billede puren Ekspert
23. august 2018 - 21:03 #5
hey lasse fik da ikke svaret dig.. UPS

den måde jeg har gjort det på er som sagt med dyndns.dk

så skal du bare lave et cronjob

*/10 * * * * /usr/bin/wget --spider "<corntab-URL>" >/dev/null 2>&1 ..

så min linje vil se sådan ud
*/10 * * * * /usr/bin/wget --spider "https://dyndns.dk/opdat.php?name=ome&domain=dyndns.dk&pw=20c%2HsnauNEzng&silent=1" >/dev/null 2>&1 ..