Avatar billede Dorte Mester
20. august 2018 - 13:26 Der er 3 kommentarer

Flytning af celle A1 fra et ukendt antal faner til et samleark

Hej eksperter
Tænker det skal klares med en makro ?

Jeg har et Samleark (ARK1), hvor kolonne A fra linie 1-50 skal hente celle A1 fra de efterfølgende ark - altså samme celle fra alle ark (antallet af ark kan variere i antal, da man kan indsætte nye ark).
På samleark (ARK1) skal værdierne fra celle A1 stå under hinanden i samme rækkefølge som arkene kommer efter hinanden.

På forhånd tak.
Avatar billede kim1a Ekspert
20. august 2018 - 14:07 #1
Det kan såmænd også løses ved formlen indirekte.

Det kræver blot at arkenes præcise navne står i en celle i dit samleark.

Makroen kunne dog lyde noget som dette utestet:

sub arknavn()
For i = 2 to sheets.count
sheets(i).range("A1").copy
sheets(1).range("A"& i).paste 'denne linje er nok lidt forkert
next i
end sub
Avatar billede Dorte Mester
20. august 2018 - 15:19 #2
Mange tak  -  men du har ret i at
- sheets(1).range("A"& i).paste -  ikke virker.

Forstår ikke helt det med at det kan løses ved formlen indirekte.
Jeg kender ikke navnene på de ark der indsættes. Det er en skabelon fil som skal bruges af mange.
Det ville ellers være fint hvis det kunne løses uden makroknap.
Avatar billede kim1a Ekspert
20. august 2018 - 17:20 #3
Hvis arkets navn står i celle A2 i dit første ark, så skriver du i celle B2:
=indirekte("'"&A2&"'!A1)

Det skulle gerne opfattes som 'arketsnavn'!A1 således at den henter fra A1 i det ark som står i A2.

Så kan dine folk blot skrive arkets navn i A og A1 fra det ark kommer i B.