Avatar billede Emil Praktikant
20. august 2018 - 18:38 Der er 4 kommentarer

Højtaler i monitor?

Hej.
Jeg har overvejet at købe "super nintendo classic mini", mest for sjov, og ved at der fører et HDMI stik med til den. Normalt ville man vel tilslutte den til et fjernsyn, hvor der er højtalere indbygget. Jeg har en skærm, monitor, fra acer, g246hl. Aner bare ikke om man ville kunne bruge den til det formål, hvor der gerne skal være lyd med.
Mange tak
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
21. august 2018 - 01:14 #1
Hvis der er højttalere i skærmen vil lyden normalt også blive overført via HDMI kablet
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. august 2018 - 18:31 #2
Avatar billede milter Ekspert
21. august 2018 - 19:56 #3
Så vidt jeg kan se, er der ingen højttalere i den skærm. Spillet skal kobles direkte til skærm/TV via HDMI-kabel.
Avatar billede puren Ekspert
23. august 2018 - 21:18 #4
brug en HDMI audio extrator https://www.ebay.com/itm/HDMI-HDMI-Audio-Extractor-Converter-Decoder-Adapter-Switch-Separator-HD-1080P-/112261780457

den skal bare mellem spille maskine og skærm så har du et 3.5mm jack til lyden