Avatar billede larsenan Juniormester
24. august 2018 - 07:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

surf på pc-skærm film på tv samtidig ?

Hej ,jeg har købt ny pc , med grafik kort geforce gtx 1060 med dvi og 2 hmdi-udgange.
Jeg vil spørge om det er muligt at se 2 forskellige ting på pc-skærm og tv-samtidig.
Jeg har opstillet flere skærme, og kan skifte mellem dem  i nvidia kontrolpanel, men kun bruge 1 skærm ad gangen. Den anden skærm er bare blå og jeg kan se program ikoner nede i venstre hjørne, men ikke aktivt bruge skærmen
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 07:55 #1
hvis du har udvidet din skærm, så bliver din skrivebord trukket ud over begge skærme - men din pc ved jo ikke, hvilken af dem der står venstre/højre - så du kan prøve at køre med musen til højre og venstre side af din "aktive" (primær) skærm, og se, om skrivebordet fortsætter over til den anden skærm
du kan flytte skærmene i Window's indstillinger eller nvidia bør også have den indstilling
Avatar billede larsenan Juniormester
24. august 2018 - 08:19 #2
Ok jeg kan køre musen over på de 2 tv skærme, og åbne programmer, men de popper op på pc-skærm, og omvendt hvis en af tv-skærmene er aktivt. For at se film på tv må jeg slukke for pc-skærm i nividia, så kan jeg tænde igen, men så er det pc-skærm der er blå
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 09:17 #3
programmerne starter der, hvor de sidst har været - så hvis du vil se en film på tv, skal du trække programmet (vlc?) over på tv-skærmen.
for at gøre det, skal du trække vinduet over på den anden skærm, og maksimere det dér
Avatar billede larsenan Juniormester
24. august 2018 - 12:14 #4
Hej, tak for svar jeg har fået det til at virke nu. Men er det yderligere muligt at flytte lyden over i tv også. Det lyder måske mærkeligt, men hvis jeg f.eks  ser nyheder og sport samtidig, vil jeg gerne kunne flytte lyden over i tv og se film der, og beholde lyden i høre- tlf til noget jeg ser på pc-skærm
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2018 - 08:23 #5
der bør findes nogen programmer som kan styre lyden - men "out-of-the-box" er det ikke muligt