Avatar billede Flemming Gyrup Praktikant
24. august 2018 - 12:42 Der er 10 kommentarer

Stifinder fungerer ikke, viser pc

Har Windows 7
Meddelelsen kommer når jeg skal flytte / trække et billede fra en mappe til en anden. Jeg kan gøre det i fejlsikret tilstand
Pc er opdat., har ikke virus, skærmdriver er opdat.
Avatar billede Flemming Gyrup Praktikant
24. august 2018 - 14:47 #2
Hej Claes57
Tak for hurtigt foreslag, men det hjalp desværre ikke. Der blev fundet nogle fejl.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2018 - 15:36 #3
har du installeret noget nyt de seneste dage - evt noget, der samarbejder med stifinder? Prøv en systemgendannelse tilbage til før det kom på (det fjerner kun programmer - ikke data du har lavet i mellemtiden)
Avatar billede Flemming Gyrup Praktikant
26. august 2018 - 15:59 #4
Problemet har stået på i Ca. 4 md. og der er umiddelbart ikke installeret noget der kunne drille. Men jeg har et gammelt virusprg. jeg ikke kan fjerne
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2018 - 16:55 #5
prøv via fejlsikret i stifinder at finde mappen med det gamle viruskontrol program - hvis du er helt sikker på, at det er den rigtige mappe (fx \avast\ i adressen), så slet den.
Så kan den ikke indlæses når du starter normalt, og den burde kunne fjernes.
Avatar billede Flemming Gyrup Praktikant
27. august 2018 - 15:39 #6
Har lige prøvet at fjerne Mcafee i fejlsikret, det kunne jeg heller ikke. Så nu slås jeg med to fejl.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2018 - 18:58 #7
Det vil nok blive fjernet, hvis du brugte antivirus egen afinstallering værktøj, hvis alm. afinstallering ikke kunnet fjernes.
- I dette tilfælde er det MCPR Tool for McAfee antivirus.

Kig på 'Step 2...' for dette og spring over 'Step 1'. Hent MCPR tool med rødt tekst og følg anvisninger
https://service.mcafee.com/webcenter/portal/oracle/webcenter/page/scopedMD/s55728c97_466d_4ddb_952d_05484ea932c6/Page29.jspx?wc.contextURL=%2Fspaces%2Fcp&articleId=TS101331&_afrLoop=741454730857670&leftWidth=0%25&showFooter=false&showHeader=false&rightWidth=0%25&centerWidth=100%25#!%40%40%3FshowFooter%3Dfalse%26_afrLoop%3D741454730857670%26articleId%3DTS101331%26leftWidth%3D0%2525%26showHeader%3Dfalse%26wc.contextURL%3D%252Fspaces%252Fcp%26rightWidth%3D0%2525%26centerWidth%3D100%2525%26_adf.ctrl-state%3D22ug3mhcr_9

Lykkedes det dig af fjerne gamle antivirus, kan benytte Malwarebytes for at fjerne infektion.
https://www.malwarebytes.com

Køb dig nyt antivirus med dit eget valg, Norten 360 antivirus, ESET Smart Security, Bitdefender antivirus mv.

Du kan alternativt hente Geek Uninstaller.
Som er Afinstallering værktøj uden at installere det på dit pc, som vil også fjerne registre efter afinstallering. Dette værktøj er brugbar, hvis dit pc er inficeret med programmer som er svære at fjerne.
https://geekuninstaller.com/

Skriv venligst tilbage om det var brugbare information
Avatar billede Flemming Gyrup Praktikant
04. september 2018 - 14:07 #8
Hej Jørgen
Tak for dine indspark. Jeg må desværre sige at ingen af de to programmer fjernede McAfee. Jeg har Malwarebytes på pc
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2018 - 14:39 #9
Det lyder som en korrupt profil.
Lav nyt Profil med admin rettighed, og husk endelig med at flytte filerne til det nye konti mv.
Derefter prøv alm. afinstallering, lykkedes det ikke, prøv anbefalingerne om.
Sikker, at det vil løse sig.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. september 2018 - 14:49 #10
https://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
scroll nede på siden, så du kan hente den gratis. Installer.
Genstart i fejlsikret, og kør programmet der.
Det tager lang tid, så sæt fx en eftermiddag af til det.
I programmets top vælger du 'backup tools' og laver en kopi af reg-db samt et gendannelsespunkt.
Derefter pil til næste, og 'open repairs' - bare start med det, den foreslår ud fra din win. mange små konsol-vinduer åbnes og lukkes under afviklingen
Sæt over til en kande the/kaffe, og find en god bog frem - det tager typisk 1-3 timer.
Når den er færdig, foreslår den at genstarte - det bliver så i 'normal tilstand', så kan du teste, og derefter afinstallere programmet (der er alligevel en ny version inden du kommer til at bruge det igen).