Avatar billede Nuser2008 Mester
31. august 2018 - 13:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kopiér celleindhold fra et sheet til et andet i første tomme celle

Hej

Jeg har brug for eksperthjælp!

Jeg har 4 sheets med data i kolonnerne A - D. Antallet af rækker er vaiabelt fra sheet til sheet.

Jeg skal have kopieret alle data fra de enkelte sheets over i Sheet5, hvor indholdet fra Sheet1 placeres i Sheet5 i kolonnerne A - D og ned. Derefter skal indholdet i Sheet2 kopieres ind i Sheet5 i første ledige række i kolonnerne A - D.

Hvordan får jeg lagt data "i halen på hinanden" i Sheet5?

På forhånd mange tak for jeres svar.

Hilsen Arne
Avatar billede kim1a Ekspert
31. august 2018 - 14:43 #1
Jeg antager du søger en VBA løsning? Her er noget simpelt bakset sammen som måske kan være inspiration:
Sub test()
Sheets(1).Range("a1").CurrentRegion.Select
Selection.Copy
Sheets(5).Activate
Range("a1").Activate
ActiveSheet.Paste
Range("a1").Select
Selection.End(xlDown).Select
ActiveCell.Offset(rowOffset:=1, columnOffset:=0).Activate
End Sub
Avatar billede kim1a Ekspert
31. august 2018 - 14:43 #2
Selection.End(xlDown).Select svarer til at trykke ctrl ned.
Avatar billede Nuser2008 Mester
03. september 2018 - 11:47 #3
Mange tak for hjælpen!