Avatar billede anskov Mester
05. september 2018 - 13:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA kopir celle til anden celle defineret af værdier fra andre celler

Hej Alle

Jeg har et sheet "QA-side", fra dette sheet vil jeg gerne have kopiret celle A1 til mit andet sheet "afvigelser".
Hvor i sheetet "afvigelser" celle A1 skal kopires til afhænger af værdierne i celle B1 (Kollone) og C1 (rækkenummer) i "QA-side". Det vil sige at B1 og C1 giver koordinatorne til hvilken celle der skal kopires til i Afvigelser. Og det vil sige at der i B1 kan stå A eller B eller C....osv. og i C1 kan der stå 1 eller 2 eller 3...osv.

Kopiringen sker når det bliver trykket på en knap.

Puha håber der er en der kan hjælpe.
Avatar billede anskov Mester
05. september 2018 - 14:11 #1
Hvis jeg kan nå det vil jeg gerne komme med en tilføjelse.
A1 skal kun kopires hvis der står noget i den. Hvis den er tom så skal der ikke kopires.
05. september 2018 - 14:38 #2
Hvad med noget i retning af:
If worksheets("QA-side").range("A1").value2 <> "" then
  worksheets("afvigelser").Range(worksheets("QA-side").range("B1").value2 & worksheets("QA-side").range("C1").value2) = worksheets("QA-side").range("A1").value2
End If
Avatar billede anskov Mester
05. september 2018 - 14:43 #3
Jamen Thor, jeg synes du er i den helt rigtige retning :-)...tak for meget hurtig svar.
05. september 2018 - 14:45 #4
Super :)
Bemærk, at det ikke er en kopiering i Excel forstand, hvor formater mv. kommer med - det er kun kopiering af indhold (hvilket var det jeg gættede på du havde behov for)