08. september 2018 - 15:18 Der er 7 kommentarer

Problemer med Harddisk

Står her med en Toshiba Harddisk som jeg ikk kan se nogen steder på min computer, men jo på mit fjernsyn, hvis jeg ska kunne se den på min computer ska jeg så convert fra NTFS til FAT32 eller jah jeg har læst lidt med på en anden er slet ingen nørd såååh ska sku snart have det helt ned til sidste detalje
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2018 - 16:14 #1
Hej Sean 👍🤓
Forstår godt nok emnet. Det kommer an på TV'et, da det spiller en rolle, om det alm. eksterne hdd der bare skal virke på både tv og pc. Nogenlunde ældre tv med usb tilslutning med tv'ets indbyggede medie afspiller kræver det at eksterne hdd bliver formatteret FAT32 eller xFAT for at det bare skal kunne se indhold på både tv og pc.

Men derimod, er det nyere TV, så er det Smart TV vi snakker om. Disse har internationale aftale om, hvis man indbygger optager på smart tv, så skal optagelserne kun udelukkende virke på netop den smart tv man benytter. Ergo, den eksterne hdd bliver formatteret og krypteret så det kun virker til tv'et og ikke til pc.
Ergo, så kan man opleve, at man intet kan se drev og indhold fra pc, selvom det rent faktisk virker på tv'et.

Benytter man flittigt eksterne hdd på pc, er der mulighed for at få det til at virke igen. Igennem Computeradministration og til Diskhåndtering, og vælge disken som eksterne hdd har den drev navn og formattere om til eget valg (NTFS/FAT/FAT32; Windows 10 NTFS/FAT/FAT32/exFAT). Dette betyder at man mister optagelserne fra tv eller indhold.

Desværre, virker nyere smart tv det ene benyttelse kun at gemme optagelserne med og kan ikke ses på pc'erne.

Håber det giver svar du leder efter 🤓🤙
08. september 2018 - 16:35 #2
Altså er sku snart lige glad med indholdet, alt ska bare slettes hellere det end at have en 2 tb harddisk man ikk kan bruge til noget, det er et nyere fjernsyn, jeg kan se den igennem programmet minitool, men hva jeg ska gøre ved den derinde aner jeg ikk et pap om hehe - men jah må jo prøve at læse lidt mere rundt omkring ;) tak for godt svar
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
08. september 2018 - 17:17 #3
Tv'et har formateret disken til et eller andet ræveformat, som ikke kan ses af Windows.
For at gøre den synlig i Windows, så den kan formateres til NTFS, skal den først overskrives med rene nul-informationer. Active Killdisk eller lignende program:
http://www.killdisk.com/killdisk-freeware.htm
Det tager LAAAAAAAAAAAANG tid på en 2 tb disk.
Hvis Minitool kan se disken, bør den kunne slette partitionen og derefter oprette en ny. Det vil være meget hurtigere.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2018 - 17:26 #4
Behøver ikke fancy programmer, for at rette det.

Igennem startmenu/Windows logo fra tastatur, søg Computeradministration
og er Computeradministration startet, kig nede til Diskhåndtering, og tryk på den.
Studer hvad der er på og husk enhederne. Luk vinduet.

Tilsæt eksterne hdd. Og vend tilbage til Computeradministration og til Diskhåndtering. Vælg så det nye drev.

Højreklik på det nye enheds-drev, og formattere om til eget valg (NTFS/FAT/FAT32; Windows 10 NTFS/FAT/FAT32/exFAT). Dette betyder at man mister optagelserne fra tv eller indhold.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2018 - 21:17 #5
Tror måske Minitool har større chance for at se disken end diskhåndteringen, da den er oprettet i et såkaldt "ræveformat!" af FinnRasmussen :-)
https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2018 - 08:19 #6
Hov. FinnRasmussen skal ikke have skyld for formatet ;-)
Den er oprettet i et ræveformat skulle der stå :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2018 - 12:30 #7
😆😂