Avatar billede killerich Juniormester
11. september 2018 - 20:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Automatisk opdateret formel

Hej Word-eksperter,

Jeg udtrækker jævnligt nogle data fra vores ERP-system direkte til en Word-tabel, heriblandt en celle med en årlig forsikringspræmie. Jeg kunne godt tænke mig at indsætte en automatisk formel, der omregner beløbet til en månedlig forsikringspræmie i stedet, ligesom man kan med Excel. Jeg kan godt lave en formel i en anden celle, der laver beregningen, men den opdaterer ikke automatisk resultatet når der kommer en værdi i cellen med den årlige præmie.. Findes der en funktion i Word, der kan klare dette job?
Avatar billede falster Ekspert
11. september 2018 - 23:13 #1
Ikke automatisk (så vidt jeg ved). Lidt hjælp-citat:

Gør et af følgende - med formelcelle(rne) valgt:

Højreklik på formlen, og klik så på Opdater felt eller

Tryk på F9.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. september 2018 - 23:41 #2
Flere detaljer:
Visse typer felter i Word opdateres automatisk, men det gælder ikke den type felter, du bruger. Nogle typer felter opdateres, hvis man skifter til Vis udskrift. Desuden kan Word indstilles, så felter automatisk opdateres, når man udskriver.

Der er også mulighed for at opdatere felter vha. en makro.

Du kan finde mere detaljeret information + en link til makro i min artikel her: https://www.thedoctools.com/wordtips/opdater-felter-i-word-hvordan-virker-det/

I den engelske version af artiklen finder du en liste over samtlige felter med information om, hvordan de opdateres:
https://www.thedoctools.com/word-macros-tips/word-tips/updating-fields-in-word-how-it-works/
Avatar billede killerich Juniormester
12. september 2018 - 08:11 #3
Tak for hjælpen Lene :-)