Avatar billede Jens Kristian Praktikant
12. september 2018 - 21:34 Der er 4 kommentarer

Placering af access points

Hej

Jeg har lige købt et etplans parcelhus med loft. Der er ca. 50 cm. isolering mellem loft og beboelse. Kan jeg placere access points på loftet og stadig have Godt internet? (Vi er bruger ikke internettet til spil, men vil gerne kunne se f.eks. netflix.)

Vh. Jens Kristian
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. september 2018 - 21:46 #1
Det kan du bestemt - ingen problemer i det.
Avatar billede Jens Kristian Praktikant
12. september 2018 - 21:47 #2
Tak.
Avatar billede puren Ekspert
12. september 2018 - 22:24 #3
som CRKrogh siger det skal nok virke men husk lige at kigge på sepc om den kan holde til det.
tager du f.eks tp-link archer c7 hedder er dens min drifttemp 0c så med andre ord den kan ikke tåle frost så du kan ikke bruge den
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. september 2018 - 22:29 #4
Det vil ikke blive et reelt problem, selvom der skulle blive koldt på loftet. Lad os antage, at tagpladerne ligger direkte på spær uden isolering under, så selve loftrummet bliver koldt.
Lægger du et access-point under isoleringen, eller lægger 20mm. hen over det, vil temperaturen blive nogenlunde konstant grundet det egenopvarmning og afskærmning fra miljøet omkring det - aldrig til frysepunktet (selvom de nok endda vil være i stand til at fungere væsentligt under det alligevel).