Avatar billede Sneblind Praktikant
14. september 2018 - 13:00 Der er 10 kommentarer

Kopiere celle som tekst

Hej med jer
Jeg er ved, at lave et ark til udarbejdelse af journalnotater på mit arbejder.
Det går ud på, at man besvare/sætter kryds ved/vælger fra rullepanel forskellige spørgsmål.
Hele besvarelsen samler sig via "sammenkædning" i en celle, der så er journalnotatet. Dette skal kopieres over i et tekstfelt i vores browserbaserede IT-system.
Mit problem er, at den indsætter notatet som en tabel. Kan man kopiere som ren tekst?

På forhånd tak
Avatar billede Rune1983 Ekspert
14. september 2018 - 13:11 #1
I min Excel gør jeg det på følgende måde.
Kopier celle normalt. Marker Ctrl+C.
Gå så op i Rediger > Indsæt speciel > Vælg værdier
Avatar billede Sneblind Praktikant
14. september 2018 - 13:20 #2
Det virker desværre ikke, da det skal indsættes i en tekstboks i internet explorer. Muligheden findes ikke.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
14. september 2018 - 14:23 #3
prøv kopiere fra dit excel dokument
Åben helt nyt excel dokument. Indsæt speciel som ovenfor. Kopiere så det indhold i Tekstboks i internet explore?
Avatar billede kulawig Professor
14. september 2018 - 14:41 #4
istedet for Crtl + V

brug Crtl + Shift + V
Avatar billede Sneblind Praktikant
14. september 2018 - 14:47 #5
Den kopierer det fortsat over som en tabel.
Jeg har oprettet en knap med en makro, der kopiere cellen med notatet og det optimale ville være, at man blot kunne paste det over i systemet uden formateringen fra excel.
Avatar billede kulawig Professor
14. september 2018 - 14:49 #6
lad os se makro .-)
Avatar billede Sneblind Praktikant
14. september 2018 - 14:51 #7
@Kulawig
Der bliver ikke sat noget ind ved brug af Ctrl + Shift + V.
Avatar billede Sneblind Praktikant
14. september 2018 - 14:52 #8
Sub Kopier()
'
' Kopier Makro
'

    Range("K22:N26").Select
    Selection.Copy
End Sub
Avatar billede kulawig Professor
14. september 2018 - 15:03 #9
jeg kom lige til at søge på din problemstilling

dette kunne godt ligne en løsning på dit problem

https://stackoverflow.com/questions/14219455/excel-vba-code-to-copy-a-specific-string-to-clipboard

men jeg kan desvære ikke reproducere dit problem  ved mig virker Ctrl + Shift + V.
:-O
Avatar billede falster Ekspert
14. september 2018 - 18:28 #10
Et primitivt forslag:

Kan du ikke lave sammenkædningen i en celle udenfor tabellen?

Og eventuelt gennemtvinge tekstformat med =TEKST([sammenkædet værdi];"@")