Avatar billede TroelsBock Praktikant
15. september 2018 - 11:02 Der er 3 kommentarer

Lig med

Hej,

Jeg forsøger at oprette et excel-ark som kan give mig overblik over kampagner. I forhold til om de er aktive eller inaktive.

Fx.
Jeg har en kampagne som løber fra 1. august 2018 til 1. december 2018.
Jeg har bruge formlen
=HVIS(OG(B6<=$C$4;$C$4<=C6);"Aktiv";"Inaktiv")
for dette.

Men jeg må lave en fejl et sted, for hvis dags dato er 1. december 2018, fortæller den mig at den er inaktiv. Selvom den burde være aktiv.

Håber I forstår og kan hjælpe! :-)
Avatar billede finb Ekspert
15. september 2018 - 11:48 #1
Mener du:
=HVIS(OG(B6>=$C$4;C6<=$C$4);"Aktiv";"Inaktiv")
Avatar billede TroelsBock Praktikant
15. september 2018 - 11:51 #2
Hov, undskyld, mangler nok at forklare hvad de forskellige ting står for;

B6 = kampagnens startdato
C4 = dags dato
C6 = kampagnens slutdato
Avatar billede ebea Ekspert
15. september 2018 - 12:37 #3
Her er et par muligheder, som begge laver det du efterspørger!
=HVIS(OG(IDAG()>=B6;IDAG()<=$C$6);"Aktiv";"Inaktiv")
=HVIS(MEDIAN($B$6;$C$6;IDAG())=IDAG();"Aktiv";"Inaktiv")