Avatar billede Mads Vilhelm Juniormester
17. september 2018 - 16:21 Der er 9 kommentarer

usb og password

Hej. Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg kan lave et usb stik der kan indtaste koden til min windows pc. Den skal fungere sådan at jeg kan indtaste koden i en fil på mit usb drive også kan den indtaste koden til min pc.

Jeg køre windows 10.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. september 2018 - 16:52 #1
Det er ikke en funktion, jeg er bekendt med er indbygget i Windows.

Du kan købe forskellige løsninger - eks. https://www.rohos.com/support/rohos-logon-key-support/supported-devices/access-your-windows-computer-by-using-a-hardware-usb-security-token/

Hvad for en løsning har du kig på/hvor har du læst om det?
Avatar billede 450025 Ekspert
17. september 2018 - 16:57 #2
Skal sjekke ole_madsen er lidt opp tatt nå, men her er også et alltanativ.
Til  Mads Vilhelm. Har du prøvd Gmail og 2 Faktor å nei du bruker vel ikke Gmail, men hvis du gjorde det så kunne du skaffe deg en god løsning, her.

Denne har jeg og fungere utrolig fint, virker som en Bank nøkkel ta et besøk da vel.
https://www.yubico.com/products/yubikey-hardware/
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2018 - 08:28 #3
Jeg tror, hvis du bruger Bitlocker, kan du kryptere din harddisk, og kun åbne den ved at have din usb-nøgle i pcen - ellers kan du ikke komme ind i pcen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. september 2018 - 08:41 #4
Det er korrekt: https://www.howtogeek.com/262744/how-to-use-a-usb-key-to-unlock-a-bitlocker-encrypted-pc/

Men den låser bare op for den krypterede harddisk - den logger dig ikke automatisk ind i Windows...
Avatar billede 450025 Ekspert
18. september 2018 - 08:43 #5
Jo det kan du spring rundt huset 7 ganger du god trim det, men oftes det enkleste er det beste se hva  ole_madsen skrev begge løsninger er omtrent like, bare gjør et valg du vi kan ikke hjelpe deg med dette.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. september 2018 - 09:33 #6
Nei korrekt du må gjøre et valg, stoler du på husets folk eller er du alene, så låses ikke computeren, har du 4 kontoer til på computeren så har alle hver sin konto og låst.
Du kan kjøpe 4 nøkler + din egen et valg du gjør.

Du kan selv gå på fremmet computer låne den for du har jo nokkel  men ikke lån den bort eller miste den
Dette er 2 Faktor system med code som er ny hver gang. Like trykk som Bank coden
Sett deg ned bland en drink tenk, et veldig fint system dette.
Men vil du springe rundt huset 7 gange og tro dette er bedre, da er det et valg du gjør selv.
Jeg er kjempe fornøyd.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. september 2018 - 10:13 #7
Helt enig med Arne, YubiKey er en superfin løsning.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. september 2018 - 10:33 #8
Ja Takk for dette  svaret, systemet har jeg drømt om lenge, en må bare lære seg til og bruke det, Banken har fungert på samme måte nå føler jeg at jeg er i mål.

2 Faktor ny code enkelt også men se helt bort i fra låsing av computer det er 2 vit forskjellige ting.

Dette har ikke microsoft noe med, et sterkt Password, der er program som hjelper med dette, men lag et selv,    (min hund er50 år den jager katter)
prøv å knekke dette å lykke til, + code bare fantasien setter grense .
Avatar billede 450025 Ekspert
18. september 2018 - 10:40 #9
Venter du på svaret ok her er det.  329 SEXDECILLION ÅR