Avatar billede Marlov Juniormester
18. september 2018 - 14:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Domæne registrering i andre lande.

Hej,
Nogen der ved hvordan reglerne for at et Dansk firma køber rettighederne til domæne navne i andre lande?
Lige har vi .com og .de men vil gerne have bla. .SE, og .NO (og en masse andre)

Jeg har fået af vide at kunne købe det skal vi så skal have et firma registeret i f.eks. sverige for at kunne købe rettighederne til .se

Nogen der kan hjælpe ?

pft.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2018 - 14:24 #1
jeg kan ikke se noget med firma i sverige - bare en høj pris for .se
https://www.1-domain.dk/domaener/europa/sverige/registrere-se/
iøvrigt en god infoside (se også deres faq-faneblad)
Avatar billede Marlov Juniormester
18. september 2018 - 14:37 #2
Jeg har tjekket og kan se at det domæne vi gerne vil have er ikke optaget.
Men jeg har været i dialog med Dandomain omkring dem vil gerne vil have, og udmeldingen fra dem er at i lande som f.eks. Ungarn, Norge kan vi ikke få lov da det kræver et firma registeret i det pågældene land.

Men det kan jeg bare ikke helt forstå da jeg tænker at der må være andre firmaer i samme situation som gerne vil sikre deres domæne navn i andre lande..
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2018 - 15:00 #3
den side, jeg linkede til skriver om Norge
Ikke-norske ansøgere kan med fordel anvende vores Trustee / Lokal agent service for Norge.
Så de har en skuffeselskabsordning - det er altså ikke jer, der kommer til at eje x.no men én, som I skal stole på.