Avatar billede Butterfly Ekspert
19. september 2018 - 13:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sum hvis

Hej
Jeg har et regneark med en indholdsfortegnelse. Indholdsfortegnelsen er alle faner med link til disse. Regnearket indeholder 70 faner, så Indholdsfortegnelsen har også 70 rækker.
Eksempel:
Kolonne B = navnet på alle faner
I B5 står der 2020
Kan jeg lave en formel eller noget VBA der laver summen fra fane 2020 kolonne S.
Altså kan der laves en formel / VBA, hvor fanenavnet indgår som en del af formlen / VBA?
Avatar billede TrinoJ. Seniormester
19. september 2018 - 14:01 #1
Hej Butterfly,

Som jeg umiddelbart læser det, ser det ud til at det kan løses med formlen "indirekte".

Hvis der i celle B5 står 2020, og du gerne vil have summen af kolonne S:S i fane 2020, så burde nedenstående formel virke.

=SUM(INDIREKTE("'"&B5&"'!S:S"))
Avatar billede Butterfly Ekspert
19. september 2018 - 14:32 #2
hej Trine N
Tusind tak, det var præcist det jeg ønskede mig