Avatar billede FenjaX Juniormester
29. september 2018 - 17:59 Der er 4 kommentarer

Vis hvor mange gange 4 går op i nummeret i modsatte kolonne

Hvis jeg i kolonne C har forskellige numre såsom, 3, 5, 8 og  9. Og jeg i kolonne E gerne vil vise hvor mange gange "op til 4" passer ind i disse numre, såsom:

3 = 1
5 = 2
8 = 2
9 = 3

Hvordan kan jeg skabe en formel der er i stand til dette?
Avatar billede falster Ekspert
29. september 2018 - 18:08 #1
Vel noget lignende i kolonne E:

=AFRUND.LOFT(C1/4;1)

osv.
Avatar billede ebea Ekspert
29. september 2018 - 18:22 #2
Jeg har haft givet dig formlen, i den sidste besked jeg sendte til dig. Du kan blot tilpasse den, til det antal du vil dele med.
Avatar billede FenjaX Juniormester
29. september 2018 - 19:03 #3
Tusind tak for svaret.

Og undskylder Ebea, kunne ikke lige se hvordan den kunne tilpasses -  jeg ved meget lidt om excel og forskellen på AFRUND.GULV og AFRUND.LOFT forekom mig yderst vanskelig at forstå, da jeg ikke vidste .LOFT var overhovedet eksisterede som en mulighed.
Avatar billede ebea Ekspert
29. september 2018 - 19:31 #4
#3 - Du behøver ikke at undskylde noget. GULV og LOFT, er næsten som det forstås; nede, eller oppe. Så du kan afrundet et tal til at være ned eller op.
Prøv at sammenligne formlen jeg sendte dig, med Formlen herunder (som laver det du efterspørger); der kan du se hvordan du kan tilpasse den.
=HVIS(C6;AFRUND.LOFT(C6/4;1);"")