Avatar billede martens Guru
06. oktober 2018 - 22:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Slette værdier i tabel baseret på værdier i anden tabel

Jeg har to tabeller tbl_a samt tbl_b
begge med et felt, der hedder Pool ( Henholdsvis Pool_a samt Pool_B )

i tbl_b er der følgende værdier :
Pool_b:
Brabrand
København
Skive
Aalborg

i tbl_a er der følgende værdier :
Pool_a:
Brabrand
Aalborg

Hvordan får jeg slettet de værdier fra tbl_b, der står i tbl_a ???

jeg har fået lavet denne forespørgsel,der finder de poster de skal slettes, men jeg kan ikke lige få det "til at spille" som jeg ønsker det skal virke.

SELECT tbl_b.Pool_b
FROM tbl_b LEFT JOIN tbl_a ON tbl_b.[Pool_b] = tbl_a.[Pool_a]
WHERE (((tbl_a.Pool_a) Is Null));

Laver jeg denne forespørgsel om til en DELETEquery, kommer Access og siger : Du skal angive den tabel, der indeholder de poster, du vil slette...

Er der én eller flere, der har et godt bud ?

på forhånd tak !

mvh martens
Avatar billede bvirk Guru
07. oktober 2018 - 07:52 #1
delete from tbl_b where Pool_b in (select Pool_a from tbl_a)
Avatar billede martens Guru
08. oktober 2018 - 12:28 #2
Super !

Den sidder lige i skabet

Tak for hjælpen bvirk !