Avatar billede Svend132 Praktikant
09. oktober 2018 - 20:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sparring til Wordpress

Hej Alle,

Er ny på siden. men har fået den anbefalet af en tidligere kollega. :)

Jeg har lavet en hjemmeside til https://nh-algerens.dk/ Men syndes den er lidt langsom når den loader siden. Jeg vil gerne beholde videoen i toppen. Har i nogen anbefalinger?

Håber i vil hjælpe.
Avatar billede stjans Guru
10. oktober 2018 - 07:40 #1
Hej Sven

Kør pingdom tools og følg anvisningerne dér for optimering. Installer et cache plugin samt autoptimizer. Se Facebook for korrekt indstiling - eller youtube :-)
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
13. oktober 2018 - 11:14 #2
Du har helt ret, din side er uhyggelig langsom ...

Jeg vil ikke tilråde Cache og autooptimerings plugins, men er du ikke nogen nørd, så kan WP-rocket hjælpe dig et stykke på vej.

1. punkt
Dine billeder er uploadet i alt for store formater og her sparer du ca. 1,6 mb blot på forsiden. Upload billeder i den størrelse og opløsning (eks. 72 dpi)  der ønskes (87% reduktion)
2. punkt
Ved at optimere billederne til webvisning, ligger der yderligere 500 kb (72% reduktion)

Videoen kan du fint beholde ;-)