Avatar billede overgreat Forsker
17. oktober 2018 - 08:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Returnere alle navne hvor id er repræsenteret

Hej

DATA JEG HAR:

Jeg har en laaaang liste af vareid'er (kolonne B) og tilsvarende varetype (kolonne A).

Varetypen kan være repræsenteret på mange linjer.

ØNSKET:
Jeg håber I kan hjælpe mig med følgende resultat:

Kolonne A = alle de forskellige vareid
Kolonne B = alle de forskellige varetype (hvor der er match på vareid), som præsenteres i en celle separeret med "," eller lignende.
Avatar billede Daffodil Professor
17. oktober 2018 - 08:34 #1
Det nemmeste vil være at lave det i en pivottabel.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2018 - 08:36 #2
Det ville være smartere, hvis data blev fordret i en access-database først. Access har værktøjet til den type operationer.
Avatar billede overgreat Forsker
17. oktober 2018 - 09:17 #3
pivot driller... da jeg i sidste ende ønsker at vare id'erne samles i en kolonne.

Pivot så får jeg dem i kolonneoverskrifter.
Avatar billede Daffodil Professor
17. oktober 2018 - 12:01 #4
Ved at højreklikke på den første "kolonneoverskrift" og vælger "Feltindstillinger"

Når denne dialogboks åbner vælges fanebladet "Layout og udskrivning"

Vælg radioknap "Vis tabelposter i tabuleret form" og flueben i "gentag emneetiketter"

Så skulle det ønskede gerne vises direkte
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
17. oktober 2018 - 14:18 #5
Hvis du ikke har fået opgaven løst så prøv at uploade en fil med data (også for at gøre det klart, hvad du har i kolonne A og kolonne B - det er ikke klart ud fra dit spørgsmål)
Avatar billede overgreat Forsker
20. oktober 2018 - 00:55 #6
Hej Daffodil...

Du bragte mig meget tæt på løsning.....
Min A og B kolonne ser nu ud som følgende.

Spørgsmål for at nå helt i mål: Kan man lave en konvertering så alle med 6 samles i b-kolonnen?

Celle A1 = "6"    Celle B1= "0047, C135, C212, P095"
osv for alle de andre unikke kolonne A værdier.

Mini-udtræk af data i excelark:

1,1412    P401
1,1422    P402
6            0047
6            C135
6            C212
6            P095
7            P095
8            0047
8            C135
8            C212
8            P095
Avatar billede Daffodil Professor
22. oktober 2018 - 08:14 #7
Det kan man godt, men så skal der VBA programering til.

Pivot er umiddelbart ikke bygget til dette, men man kan komme tæt på. Resultatet er dog ikke anvendeligt.