Avatar billede viborg2000 Mester
22. oktober 2018 - 16:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Apple og routere

Hej... er det rigtigt at der kan være routere hvor wifi ikke virker sammen med IOS og Apple.

Jeg har en router D+link  DIR+611

Jeg har ingen signal til min Iphone, men på mit job er der ingen problemer med wifi..

er der nogen der har foreslag eller opdateringer til firm ware der kan hjælpe vil jeg gerne høre
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. oktober 2018 - 16:30 #1
Der er ingen problemer med Apple-enheder og routere, uanset hvad der står på  dem.

Hvad har du gjort for at oprette forbindelse fra din iPhone til dit hjemmenetværk?
Avatar billede viborg2000 Mester
22. oktober 2018 - 16:43 #2
1 jeg har nulstillet både routeren og iphone
2. hvis jeg er 2 m fra routeren taber jeg signalet
3. sometider beder iphone om ny adgangskode til WIFI

syntes jeg har prøvet alt
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. oktober 2018 - 16:55 #3
Måske din router har brændt radiomodulet af - det lyder lidt i den retning?

Prøv med en WiFi-analyzer til iPhone om dit eget netværk ser ok ud, evt. med en laptop med lignende software?
Avatar billede viborg2000 Mester
22. oktober 2018 - 17:16 #4
Jeg har prøvet og tage speed test med computeren nogle gange med dårligt resultat... der er ingen problemer med min kones samsung

af og til kan der være problemer med computeren også
Avatar billede INK Ekspert
22. oktober 2018 - 19:35 #5
Den angivne router sender kun på 2,4 GHz båndet og ikke på 5GHz.

Enig med #3 CRKrogh. Noget tyder på en problematisk sender modtager i routeren.

Du kan selvfølgelig prøve at opdatere firmwaren, men jeg tvivler på det hjælper.
Avatar billede puren Ekspert
22. oktober 2018 - 20:57 #6
kig lige i routeren og se hvad kanal den sender på apples enheder har en tentens med at være med amerikansk wifi chip som ikke kan arbejde på kanal 12, 13 og 14 (kanal 14 er dog kun tilladt i asien)