Avatar billede anba Mester
24. oktober 2018 - 12:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mails i outlook (365)

Jeg har et stort problem med at afsende mails i outlook (365) via stofanet – og det har jeg haft i længere tid. Jeg kan godt sende. Det har tidligere fungeret udmærket.
Det skal siges, at jeg kan sende via stofanet på min iphone og min ipad, og jeg kan også sende via stofanets webmail.
Problemet er på min stationære pc og min bærbare med outlook (365)
Jeg har ændret adgangskode til mail og det er ændret alle steder, så det er ikke der problemet ligger.
Problemet har været hen over sommeren hvor jeg ikke har benyttet min stationære ret meget og min bærbare som jeg har haft med i sommerhus, har hele tiden haft problemet med at afsende.
Jeg er helt med på hvordan porte mv skal sættes op og jeg synes efterhånden jeg har prøvet alverdens ting – også med at slette kontoen og oprette på ny og også at ændre profil.
Jeg opsætter som IMAP alle steder.
Jeg har nu registreret følgende:
Hvis jeg i outlook går ind og vælger REPARER og så derefter sender en mail, så bliver den liggende i udbakken og bliver ikke afsendt.
Sender jeg så en eller flere mails, så bliver de afsendt, men den første bliver liggende i udbakken !
Sletter jeg mailen og går ud af outlook – og ind igen – og vil sende en mail, så sker det samme, at jeg ikke kan sende. Først når jeg igen har valgt reparer og sendt den første mail, som bliver liggende i udbakken, kan jeg sende de efterfølgende mails.
Jeg fatter ikke hvad der sker. Er der nogen der har en forklaring på dette, samt et løsningsforslag, for så vil jeg blive meget glad.
Hilsen Anette
Avatar billede anba Mester
24. oktober 2018 - 12:34 #1
Undskyld - jeg mener, jeg kan godt modtage, men ikke afsende !
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2018 - 14:54 #2
for at sende skal du have en gyldig postserver og porte, evt. tls

ved du hvad din postserver hedder ?
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2018 - 15:59 #3
prøv at slette din profil og oprette den igen;
Når du laver en reparation - er det så onlinerep, eller den hurtige? (online reparation ville jo være helt klart anbefalet her)
Avatar billede anba Mester
25. oktober 2018 - 01:32 #4
Ja postserver er mail.stofanet.dk og jeg bruger de korrekte porte - både ud- og indgående. Det fungerer jo fint på både ipad og iphone.

Jeg har op til flere gange slettet min profil og oprettet den igen.
Ved ikke helt hvad der menes med den hurtige eller online. Jeg reparerer under kontoindstillinger - måske du mener det er den h7rtige ? Har også prøvet at rette fejl i outlook på anden måde - via en downloadet fil fr mikrosoft. Det gV heller ikke noget.
Avatar billede anba Mester
26. oktober 2018 - 16:34 #5
Jeg har delvist løst problemet selv.
Jeg har igen, igen, igen oprettet ny profil i outlook - denne gang samtidigt på de 2 pc-er - og jeg har igen brugt automatikken i oprettelsen, så jeg har ikke selv været inde og vælge porte ( så jeg ved ikke hvilke der er valget). Og ja, nu virker det hele pludseligt i outlook  - mails kan både afsendes og modtages og den første mail, lægger sig ikke i udbakken uden at blive sendt. Perfekt her på den stationære pc.

På den bærbare, har jeg gjort det samme, men den første mail ved afsendelse lægger sig i udbakken, og bliver der ! De efterfølgende mails kan godt sendes. Mærkværdigt !

Men jeg har løst dette problem ved at vælge, at mails skal sendes straks, uden at lægge sig i udbakken først (under Avanceret i indstillinger i outlook).  Jeg kan godt leve med det på den måde, selv om jeg hellere ville have, at de lagde sig i udbakken inden afsendelse som de gør på min stationære.

Det irriterer mig, at jeg ikke kan ændre det, og at jeg ikke ved hvorfor ! Hvis der er nogen der ved det, vil jeg da gerne høre det.

Men tak for indput, til de to der har kommenteret.
Hilsen Anette