Avatar billede mshenriksen Novice
26. oktober 2018 - 23:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

USB-harddisk figurerer ikke som drev

Jeg ville gerne oprette en partion på min eksterne harddisk og forsøgt med at 'oprette en pulje' under 'administrer lagerplads'. Der kom en fejl-meddelelse om at det ikke lykkedes.
Efter dette, figurerer USB-harddisken ikke længere under 'drev', men jeg kan godt se den under 'enheder'. Jeg kan således ikke åbne harddisken, men kan godt gå ind på den under enhedshåndtering.
Harddisken er tom, så der er ikke noget der er gået tabt, men jeg kan ikke brugen den aktuelt. Kan nogen hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2018 - 23:19 #1
Se efter disken under Diskhåndtering (Windows tasten+X) eller brug dette gratis
program: https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Avatar billede poko1 Ekspert
26. oktober 2018 - 23:22 #2
Nu skriver du ikke hvilket styresystem du kører?
Hvis det er Windows. Så under start søg skriv diskmgmt Se om den er Online og om den har et drevbogstav.
Avatar billede mshenriksen Novice
26. oktober 2018 - 23:43 #3
Mange tak for svar, begge to. Jeg gik ind ved hjælpe af Windows tast + X og fandt harddisken. Så kunne man tildele den et drev-bogstav og formatere den.

Jeg er meget taknemlig og tager hatten af for alle jer som sidder her og hjælper folk som mig, der har klumret i det.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2018 - 23:47 #4
Glædeligt du fandt ud af det. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2018 - 00:17 #5
Valby1 det var du selv ude for for ikke så lang tid siden. Godt husket :-)
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1025765
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2018 - 01:00 #6
#5 Ja det var det man kalder en tanketorsk, hvor man bagefter tænker, ja selvfølgelig, det vidste jeg jo godt:-)