Avatar billede Agerbo Mester
07. november 2018 - 10:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprette en kontoplan

Jeg kunne godt tænke mig at få lavet en makro som automatisk oprettede en forud-defineret kontoplan. Det ville gør arbejdet så meget nemmere.
Jeg sender gerne kontoplanen jeg pt. er i gang med, til den som kan/vil hjælpe med dette.
mvh
Agerbo
07. november 2018 - 10:13 #1
Du er velkommen til at sende - brug evt. https://www.it-fjernundervisning.dk/info/hj%C3%A6lp

Og meget gerne lidt mere beskrivelse af hvad der skal gøres.
07. november 2018 - 13:31 #2
Lidt kode der kan oprette en lang række arkfaner

Sub OpretFaner()
    Dim c As Range
    For Each c In Range("C7", Range("C" & Rows.Count).End(xlUp)).Cells
        If c.Value2 <> "" Then
            If Not FindesArkfanen(c.Value2) Then
                Worksheets.Add(after:=Worksheets(Worksheets.Count)).Name = c.Value2
            End If
    Next
End Sub

Public Function FindesArkfanen(navn As String) As Boolean
  FindesArkfanen = Not (IsError(Evaluate(navn & "!A1")))
End Function

Forudsætter at de ønskede fanenavne står i kolonne C (fra C7 og ned) og at navnene er lovlige.
Avatar billede Agerbo Mester
07. november 2018 - 13:57 #3
Hej Thor

1000 tak for din hurtige respons.
Jeg har sendt dit link videre til Allan, som så sender lidt om hvad han ønsker at makroen skal kunne.
Håber det er ok ?

Jeg markerer det som løsning når han melder tilbage til mig.
Til da 1000 tak indtil videre.
Vh  Agerbo