Avatar billede Kira Gulløve Mester
11. november 2018 - 15:42 Der er 4 kommentarer

PS4 controller

Hejsa. Min søns ps4 har længe "drillet". Hans controller vil nogle gange oplade og andre gange ikke - har forsøgt at købe ny ledning men må sande det ikke er problemet ;(

Jeg har derfor købt ny controller.
Jeg startede med at sætte controlleren til ledning og til ps4 for de skulle parre. Der sker ingenting ;-( Controlleren blinker blå, har forsøgt at trykke på playstation knappen på den nye controller men ingenting sker. Jeg får ikke nogen mulighed for at sætte den nye controller til.
Ellers står den og blinker gul

Gør jeg noget forkert ? eller skal jeg køre ud med kontrolleren
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. november 2018 - 07:59 #1
Og det er ny-ny ledning du bruger? - hvis stikket i den oprindelige controller er ødelagt, kan det også ødelægge den ny ledning du har købt, så den ikke vil virke med den ny controller. Eller du kan risikere at have købt et "billig-kabel", der kun kan bruges til at lade, men ikke føre data-signaler igennem med.

Hvis du er sikker på kablet, ville jeg høre leverandøren, hvad de foreslår.
Avatar billede Kira Gulløve Mester
18. november 2018 - 15:11 #2
Ja ledningen er forholdvis ny.
Altså jeg føler mig virkelig dum men når man køber en ny controller, sætter man den bare til via USB indgangen ikke?

Nu har jeg prøvet to forskellige controller på Playstationen og de blinker begge blå.
Min søns ven havde en controller med den kunne jeg bare sætte til uden problemer - gør jeg noget forkert?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2018 - 21:24 #3
Jeg har aldrig prøvet at føje flere controllere til - men som jeg læser det, er det kun den aller første controller der føjes til automatis ved at slutte den til USB kabel. Følgende skal parres, ved at holde "Share" og "PS" knapperne nede samtidig, i 5 sekunder:

How to Sync Additional PS4 Controllers Wirelessly
Once you have at least one controller synced with your system, you can add more wirelessly:

With your synced controller, locate the Settings option in the row of icons above the PS4 home menu, represented by an icon that looks like a briefcase.

Navigate to Settings > Devices > Bluetooth Devices. You should see a list of devices presently synced with your console.

On the PS4 controller you wish to sync, hold down the PS button and the Share button simultaneously for 5 seconds.

When the new controller appears in the list of Bluetooth device, select it with the other controller. The new controller will then be synced with your PS4.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2018 - 21:24 #4
...og så skal du i øvrigt være sikker på det er en PS4 controller, og ikke en PS3 controller.