Avatar billede Schachtone Seniormester
18. november 2018 - 18:25 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Win 10 mail

Vil lige høre om der skulle være andre der har oplevet dette :

Kan ikke printe fra Win 10 indbyggede mail program, kan printe alle andre steder fra, bare ikke Win 10 mail. Den smider ikke engang dokumentet i kø den snurrer bare lige 5-10 sekunder og så sker der ikke mere.

Har prøvet at geninstallere printer. hjalp ikke.
Printer sat som standard. hjalp heller ikke.
Opdateret drivere. hjalp ikke.

Håber andre har oplevet det samme og har løst det :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2018 - 19:59 #1
Hej Hvilken Windows version Gå i søg skriv Winver tryk ok det er de fire cifre
https://ibb.co/ch6Kx0
Avatar billede INK Ekspert
18. november 2018 - 20:20 #2
Hvem er mail leverandøren? Kører du IMAP eller POP3?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2018 - 20:33 #3
#2 Win 10 indbyggede mail program er vel Microsoft
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2018 - 20:38 #4
Hvis din Version er ældre end 1809 eks. 1803/1709 så prøv at opdatere til 1809
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Avatar billede INK Ekspert
18. november 2018 - 20:48 #5
#3 Ja, det er vel klart for alle, men hvem leverer mails? Google, Yousee eller?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2018 - 20:59 #6
efterhånden er der ingen der kan vente på spørgers svar før der er snesevis af svar
Avatar billede INK Ekspert
18. november 2018 - 21:09 #7
I rest my case
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2018 - 22:59 #8
Har slet ikke mail appen på mine computere så jeg har ikke selv stødt på problemet
Men læste i tråden her https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/windows-10-mail-app-does-not-print/7e0bd751-fbff-4dc3-b583-378b8f5c8ed4
Det ser umiddelbart ud til at der kan være et problem med at printe fra deres Mail app, og problemet har været der helt fra starten af lanceringen af Windows 10.

Så mit forslag er at du henter Mozilla Thunderbird der er gratis, og konfigurerer programmet til at håndtere dine mails til og fra din udbyder, og sætte det som standard program til mail hvis det løser dit problem.
https://www.thunderbird.net/da/

En anden ting du dog også kan prøve er at køre fejlfinding på din printer inde fra Opdatering og sikkerhed i dine indstillinger.
Tror dog ikke du får noget ud af det, men det er da et tjek værd.
Avatar billede Schachtone Seniormester
19. november 2018 - 08:29 #9
Så kan jeg være her :-)

#1 den kører dog kun 1709 build så opdatering vil være første skridt.
#2 det er en gammel TDC mail så pop3
#8 Det må prøves hvis det andet ikke virker

Det bliver forsøgt i løbet af ugen da PC ikke er min :-)
Vender frygteligt tilbage med løsningen.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. november 2018 - 08:42 #10
Skynd dig at opdatere til den nye fejlrettede 1809. Der er utroligt mange rettelser.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2018 - 09:02 #11
Ja der er noget at arbejde med. God fornøjelse med det. Klar t du skal have den nyeste version på før du dropper det indbyggede mail program 😊