Avatar billede Vahid Mester
20. november 2018 - 09:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TV

Jeg skal til at købe nyt TV, og kan ikke helt finde rundt i hvad der er bedst. Den ligger nok lidt mellem Samsung og LG Tv. 55 Tommer. Prisklasse 10.000 - 13000 ca. Nogen som har forstand på TV?

Jeg har altid haft samsung, men oplever ofte at dens processer bliver hurtig langsom, så efter 1-2 år, er Tv'et noget bras.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2018 - 10:51 #1
du skal kigge på den sorte farve, den skal være helt sort. det er det bedste billede.
samsung er linux OS ideni. det synes jeg er noget lort.
Avatar billede Slater Ekspert
20. november 2018 - 11:06 #2
#1: Næsten alle Smart TV OS'er er baseret på Linux. Det er godt nok et dårligt argument for noget - især når du ikke nævner hvad dit problem med det er.
Avatar billede Vahid Mester
20. november 2018 - 11:11 #3
Jeg har ikke umiddelbart et problem. Jeg skal investere i et nyt TV, men vil gerne høre nogen med erfaring omkring valg.

Jeg går selvfølgelig efter et godt billede, men især en processer som ikke dør hurtigt
Avatar billede claes57 Ekspert
20. november 2018 - 12:32 #4
Glem lidt det med processor - den skal bare kunne vise signal. Sker der noget stort i udviklingen så det kræver flere kræfter, så er apple-tv eller en af konkurrenterne klar med en stærkere cpu og opdateret software.
Samsung har QLED - alle andre er på OLED, som produceres af LG - men har egen soft- og firmware.
Hvis tv bruges meget, så se også på strømforbrug - der er stor forskel.